Auditie voor Australian Idols... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Auditie voor Australian Idols... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Auditie voor Australian Idols...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 November 2007 | Australië, Sydney

Hai allemaal!
Heb weer wat meegemaakt, dus tsja, dat verdient een berichtje! Kan ik meteen even persoonlijk worden aan het eind, komt weer helemaal goed!
Gisteren nog in Canberra, na het internetten zijn we weer terug gegaan naar de Ierse pub, nog lang gezeten en gezellig gedaan met de pitch en putters. Leuke mensen, die Hollanders. En Ieren ook. En vooruit, er was ook een heel gezellige Nederlandse Australier. In de pub was nog een jamsessie met Ierse folklore muziek, ook erg leuk om dat eens in reallife te horen. Om 8 uur gingen we dan toch echt ergens een hapje eten, en ik moet zeggen, veel van die pitch en putters werden steeds gezelliger. Wel lachen als je zelf aan de water en cola bent, of zoals Es aan de water en appelsap ;). Pizza gegeten, hele lekkere, met een dunne krokante bodem, ooohhh... Lekker hoor :P. Vervolgens terug naar het motel met de taxi en nog even bij de camper van de andere Hollanders gezeten (goh jeetje, 3,5 maand Down Under en ik noem ons volkje al Hollanders in plaats van Nederlanders... AU), maar was moe en had voor het eerst sinds 3 maanden denk ik barstende koppijn, hmmm. Proberen te slapen daarna, maar dat wilde niet echt. Paracetamol wilde namelijk niet helemaal zijn werk doen. Jammer. Vanochtend vroeg op, want gisterenavond op het laatste moment besloten we met Per (leuke naam voor woordgrapjes... Als hij een chagerijnig vriendinnetje heeft,zit ze vast in haar PER-iode...etc, gelukkig kon hij er zelf ook flink om lachen), de Nederlandse Australier mee te rijden, die woont in Sydney. Jammer van de geboekte Greyhound (geen geld terug), maar wel erg lekker om met de auto te rijden in plaats van de bus! Voor het YHA hostel gedropt, en PIEP wat is dat duur. Zitten nu in een 4 bed dorm, zelfde prijs als 6 bed dorm, 35 dollar per nacht! 2 nachten hier, dan naar de Blue Mountains, en vervolgens nog 2 nachten in Sydney. Maar als we de Eenzame Planeet er op naslaan, zijn alle hostels in het centrum zo piepduur. Helaas. Jammer dan. We konden niet meteen inchecken, dus zijn ergens een sandwich gaan halen en toen liepen we toch in de richting van de Harbour Bridge en het Opera House, dus.. Hee, dan kunnen we dat ook meteen doen. Ik ben tenslotte al 2 x in Sydney geweest, 1 x voor vliegtuig overstap en afgelopen zaterdag) en had het Opera House nog niet gezien... Dan ben je er toch nog niet echt geweest he. Onderweg naar het Opera House kwamen we langs het Queen Victoria Building en Es zegt: hee, hoe laat is het? Ik: Euh, bijna 12 uur. Zij; Bijna??? Wat is bijna..? Ik: euh nog 5 minuten?! Bleek er in dat gebouw, een shoppingcentre, een geweldige klok te hangen, die op het hele uur leuke kunstjes ging vertonen. Nou, we waren NET op tijd! En het was erg leuk. Allemaal taferelen van de tijd dat Queen Victoria er nog was. Ook was er een andere klok, ook erg mooi, qua mechaniek ook vooral. Met een constant 'varend' bootje rond de klok en taferelen van James Cook. Heel bijzonder. Toen echt op naar het Opera House. En wat nou zo geweldig was, voor het Opera House stond een bord met Australian Idols en een hele stellage er om heen, met een podium enzo. En tsja, Friso had ons iets opgedragen.... Dus dat hebben we maar gedaan. Gezongen voor het Opera House ja (en JA schat, het staat op film!). Maar geen auditie gedaan hoor. Afgelopen zaterdag was de finale van Australian Idols, en blijkbaar voor het Opera House. Dus dat waren ze nu lekker aan het opruimen, en het leuke bordje stond er nog! Dus ha, Freezz, je hebt ons met meer opgezadeld dan je zelf dacht! :D. Vervolgens zijn we ook maar meteen doorgelopen naar de Royal Botanic Gardens, want hee, die waren toch om de hoek van het Opera House! Mooi daar en ook een mooi uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Toen hadden we het toch wel erg warm gekregen in onze lange broek en gympen, dus het werd toch echt tijd om in te checken! Maar ja, de Woolworths is op weg naar het hostel, en oja, we hebben nog boodschappen nodig. Dus dat nog even gedaan en een fruitshake gehaald... En toen, eindelijk, hostel in, inchecken, kamer in (met zijn 2en op een 4bed dorm), was gedaan, zwembad bekeken op het dak, op bed gelegen, de was opgehangen in onze kamer, een bont festijn... :). Nog even gelegen met de Viva (Thanx Vanes!) en toen eten koken. Voor het eerst sinds een lange tijd geloof ik. Maar ja, nu ben je met zijn tweeen, dus is het makkelijker, leuker, gezelliger, je snapt het. Kip met chicken tonight en rijst. Ik vond het sausje alleen niet lekker. Beetje jammer. We zouden er eigenlijk 2 dagen van eten, maar dat redden we niet, gelukkig maar :S. En nu dus weer even onze belevenissen aan de weblog toevertrouwen!
Wat ik hier trouwens echt heeeeeeel erg raar vind is het kerstgebeuren. Het is warm, en overal hangt en staat kerstversiering... Ook zijn ze hier enorm fan van kerstfilms, ik heb Home Alone bijvoorbeeld 3 weken terug geloof ik al gezien. En vervolgens nog 2 kerstfilms. In de trein. En als je dan vervolgens OOK nog al die versieringen enzo ziet... hmmm. Dat kerstgevoel he, dat komt hier toch echt NIET naar boven, met al die plasticen bomen en die temperatuur. Raar he? Volgens mij gaan ze hier ook nog christmas carrols zingen, zouden ze dan met muts en sjaal langs de huizen gaan? Ik heb nu al medelijden met de verschillende Santa's... Warm joh in je bontpak. maar goed, he, als ik thuis ben heb ik nog even een paar dagen om te wennen voordat het echt kerst is! Tegen die tijd ben ik weer helemaal geacclimatiseerd (lees, dan heb ik het stervenskoud!).
Nou word ik nog even persoonlijk en dan hebben jullie weer even rust! :P.

@Freezz: Jij als eerste lieffie! Wanneer bellen we weer, heb je gemist afgelopen weekend (en afgelopen 3,5 maand trouwens ook). En HOE WAS PRAAAAAAG??? Heb natuurlijk je smsjes gehad, maar wil MEER! Enneh, ik laat echt niet zomaar andere mensen aan me zitten hoor, al duurt het wel lang voor jij weer lekker met me kan knuffelen enzo. Maar ik kan NU tenminste met m'n zus knuffelen, dan red ik het waarschijnlijk NET tot 20 december half 9 'sochtends.

@Minke: Natuurlijk denk ik aan je verjaardag! Waarom niet? En wat die massage betreft, ze raakten je vrouwelijke delen NIET aan, dus ook je borsten niet. Dus je hele voorkant werd gemasseerd, op je borsten en je schaamstreek na. Prima toch? En alles werd netjes bedekt. Heel goed gedaan, zeker voor een examen. Dus het moet zeker wel kunnen in Nederland??

@Mam: En wie heeft het SinterMaarten snoep nou opgegeten? Of kwamen er genoeg kids aan de deur? En wanneer weer bellen? Tis alweer een paar weken geleden!

@Opa en Oma: Jaja, een redback is een giftige spin!! Maar ik begreep dat jullie de foto al hadden herkend. Heb nog wat horrorverhalen gehoord van mensen die zijn gebeten door een spin hier, en weet nu een ding zeker, IK WIL DAT NIET! (duidelijk toch?) En de fijne dagen met Es zijn nu ingegaan! Die tijd gaat hier toch wel steeds sneller, nog minder dan 3,5 week en dan zijn we weer thuis!

@Ewald: Natuurlijk duurt een dikke kus lang! Dan kunnen jullie je allemaal tenminste lang genoeg zonder mij redden ;). Maar hoezo dan?

@Virgillia: Je hebt me nou wel benieuwd gemaakt naar die Mucha hoor! En Nando's is inderdaad dat kipgrillachtigiets restaurant. Maar heb er dus nog niet gegeten! En die 'wildvreemde' mensen, ja, het is erg apart hoe snel als je contact maakt hier! Zal nog wennen worden als ik weer terug ben, als je in Nederland een praatje probeert aan te knopen met een wildvreemde, word je toch echt verzocht je met je eigen zaken te bemoeien. En hier is het heel normaal dat als iemand met een kaart staat en een Australier denkt dat de weg kwijt is, hij/zij altijd zal vragen, waar moet je heen, kan ik je helpen. Veel sneller contact dus! Af en toe wel raar.

@Fam Philipsen: Leuk dat jullie eens op mijn weblog hebben gekeken. Ben snel genoeg weer thuis hoor, en ik mis mijn huisje toch ook wel erg. Lekker je eigen ding doen, heerlijk.

@Joke: Nou vooruit, die bikini zal ik met trots dragen dan :P. En jaaa, die onverwachte dingen, die maken het leuk he.! Dat maakt het ook tot 'reizen'.!

@Marguerite: Beetje koud? Maar als je praat over een elektrische deken, dan is het toch best wel erg koud?

@Rob en Netty: Geweldig die Sinterklaasintocht! Dan wil je toch zelf weer bijna kind zijn! Nog even en dan kunnen we weer lekker bijkletsen!

@Maikel: Brabo's is anders voor veel mensen (die ik ken...) een synoniem voor een heel gezellig iemand. Maar he, als jij dat niet wilt zijn, dan zal ik je voortaan tot de gewone mensen rekenen... :P. Nee grapje, ik vond het gewoon echt superleuk met jullie!

@Rein: Het weer is hier niet slecht, absoluut niet. Maar het was vandaag wel bewolkt bijvoorbeeld, maar tegen de middag werd het toch best warm hier. Toch geen strandweer, dat komt hopelijk de komende dagen nog wel.

@Guda: Leuk dat je ook meeleest! En natuurlijk zien we elkaar weer bij mama! Alles goed met je?

@Joke Pleijster: Ik ga zeker nog genieten van de komende tijd hier, maar ik weet ook zeker dat ik het heerlijk zal vinden om weer thuis te zijn, lekker vertrouwd. Al is het nu een stukje vertrouwder met mijn zus om me heen!

@Marina: Tsja, HOE raak je een bikini kwijt, daar zijn veel manieren voor hoor! Maar iedereen doet hier aan het begrip 'strand', dus bikini's genoeg hier!

@Papa: Dikke kus terug! Stuur je nog even de adressen door?

  • 26 November 2007 - 12:58

    Virgillia:

    Wat een toffe meid ben je toch! Gewoon esther verrassen bij Pitch & Putt! :D.. Ik had dat mailtje van Esther ook al gehad..! Echt super leuk!!..
    Leuk dat je het Idols bordje ook heb meegepikt.. :D.. Willen we de auditie zien of niet ;).. Maar goed.. Australie is hier veel in het nieuws i.v.m verkiezingen.. en het is sinds (?) zoveel jaar weer Links ofzo.. Maar goed.. weet niet of je er veel van gemerkt hebt..
    Kan me ok wel voorstellen dat het kerst gevoel niet echt op komt als het zo warm is en jij in je shirtje rondloopt.. Hier in NL is het iig errug koud.. Virusjes hangen alweer in de lucht helaas :(..
    T zal idd even wennen zijn in NL om met vreemde mensen een praatje te maken.. maar goed.. je zult zien als je in NL terug bent dat er niks veranderd is !! Tenminste dat had ik toen ik uit Londen kwam..

    Kijk weer uit naar je volgende verhaal!! :D
    Hele Dikke Kus van Mij

  • 26 November 2007 - 13:59

    Joke:

    Hoi Irene en Esther, wat een leuke verhalen en mogen we nu 2 zangeressen in de familie verwelkomen?? In de krant en op tv vallen al maanden de berichtjes over Australië op, ik kijk nu uit naar de NEDERLANDSE ONTDEKKING VAN 2 ZINGENDE ZUSSEN VOOR HET OPERA HOUSE!!!!Sinds wij in Drenthe wonen gaat het maken van contact op straat of in de winkels ook erg makkelijk en vragen ook wij ons wel eens af of wij dat zelf ook gaan doen in De Randstad. Het zit er in ieder geval al bij ons in. Vorige week bij een excursie naar het Provinciehuis in Assen viel het me al weer op: we stonden als groep buiten even te wachten, er passeerden mensen, ambtenaren neem ik aan, die ons allen vriendelijk gedag zeiden. Dat komt zo leuk over, kom daar eens om in bv de grote steden? Wat kerst betreft: ja, dat lijkt me vreemd, zo warm en dan bezig zijn met kerst.
    Helaas, hier is het dan niet warm, maar verdringt de kerstman Sinterklaas, sinds oktober liggen de brievenbussen al vol met kerstfolders, persoonlijk vind ik dat HELEMAAL niks. Voor mij hoeft kerst niet, maar voor mensen die daar wel behoefte aan hebben lijkt het mij niet passen als er maanden van te voren al aandacht aan wordt besteed. Maar ja, het grote geld speelt een rol......Ik hoop dat de hoofdpijn wegblijft en dat jullie samen nog veel leuke en mooie dingen zullen beleven.Drentse groeten van Joke.

  • 26 November 2007 - 15:24

    Anna & Motke:

    Lieve Irene,
    Geweldig!. Je klinkt zooooOOO gelukkig.
    Even oppassen voor de kanga-bloody-rooes.
    Hoe is jouw Australian?

    veel liefs
    Anna, Motke

  • 26 November 2007 - 16:11

    Marina:

    hoi Ireen en natuurlijk Es ook. Lekker dat jullie nu met z'n 2en zijn. en erg leuk dat je haar verrast hebt ireen. de 20ste al weer terug. jeetje das minder dan een maand. Hopelijk heb je dan alles gezien en gedaan wat je graag wilde, maar als ik het zo lees moet dat wel lukken. Veel plezier nog met zijn 2en.

    veel liefs

  • 26 November 2007 - 18:31

    Warnar:

    Hoi Irene leuk. Bedankt voor je kaart. LEUK! Ik ga hier ook eens rond snuffelen als dat mag. Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt. Is het nu een beetje mooi weer? Of lekker warmpjes?

    Ik weet niet of ik hier ook foto's kan plaatsen. Want ik heb wel een paar mooie, van de huwelijksreis van mijn zoon Arne en zijn vrouw Ingrid naar Paaseiland en naar Patagonie (Chili) en Vuurleiland. 6 weken totaal.

    Hij had nog een avontuur beleefd met een paar wilde poema's maar dat liep goed af.
    Voor de rest heb ik voor mij zelf goed nioeuws want ik ga geheel onverwachts het komend half jaar op het Sciencepark - UvA werken aan een project.

    Groet
    fijne tijd nog.

    Warnar


  • 26 November 2007 - 19:53

    Marije:

    In een bikini liedjes rond de plastic kerstboom zingen heeft het niet echt. Zal een kerst in de regen wel een beter gevoel geven? We zullen het wel zien hoe onze kerst eruit ziet.

    Milou is al aan het oefenen met zingen. Ze zingt liedjes tegen de knop van de verwarming. Bij de gastouder zingen de kindjes met een microfoon en blijkbaar komt de knop van de verwarming hier dichtbij in de buurt. Erg leuk gezicht. We nemen het voor je op hoor Tante Irene!!

    kus

  • 26 November 2007 - 23:40

    Freezz:

    Hee lieverd!! Net thuis en even je verhalen gelezen! tof he dat je weer bij es bent :) Ik wil je heeeeeel graag weer even aan de telefoon hebben dus we gaan snel bellen:D smsen we wel even over. o en Praag...WAS GAAAAAAAF! hoor je nog wel!
    KUS

  • 27 November 2007 - 09:18

    Liezj:

    Haaai moppie!

    Sjemineeee..dus ge-idold! :D hihihi.>Ben benieuwd naar de foto's!! :)

    Hmmm hoofdpijn... voor het eerst in 3 maanden?..Praat esther zoooo veel???:P

    Jammer dat je nog niet in de ' echte' kerststemming bent! Maar niet getreurd, wanneer je terug bent, is het koud genoeg om meteen het winter-gevoel te krijgen, en de 'echte' naar dennen-geurende kerstbomen staan dan natuurlijk overal!

    Zin om jullie weer te zien als jullie thuiskomen!!

    Kus!
    Eliezj


  • 27 November 2007 - 09:54

    Esther:

    @ Gil: Ja, dat filmpje is HET helemaal. Als het niet goed genoeg is om door te mogen naar de volgende ronde, is het zekerweten WEL goed genoeg voor de bloopers ;).

    @ Ellie: IK praat niet veel, IRENE praat veel!

    Lol!
    Enneuh, ik ga op mn site ook gewoon lekker doorvertellen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 30639

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: