Elke dag is weer een kadootje - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Elke dag is weer een kadootje - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Elke dag is weer een kadootje

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 November 2007 | Australië, Coral Bay

Hai allemaal!
Mijn avontuur aan de Westkust is tot nu toe een groot succes. Het is hier zooo mooi! En zo anders dan de oostkust. Veel gemoedelijker, veel minder party, maar wel gezelligheid. Aardige mensen, de Ozzies, maar ook de backpackers.. Ja, ben erg blij dat ik gegaan ben!
Mijn tweede dag in Exmouth moest ik vroeg op om naar Cape Range National Park te gaan, oh, wat was dat een geweldige dag. We hadden een kleine groep, met 4 mensen en 1 gids. Hebben het hele park doorgekruist in een Jeep. De twee oudere mensen waren 2 biologieleraren die met pensioen waren en nu alle wonderen van de natuur aan het bekijken zijn. Extra leuk, omdat ze veel wisten, en omdat ze heel geinteresseerd waren in elk bloemetje en plantje en diertje. En daar word je door aangestoken hoor! En dan was er nog een meisje uit Canada (Linda), ergotherapeut. Veel gestopt, veel mooie bloemen etc gezien. Zelfs nog een wilde kangoeroe in een toilethuisje... ;) En je kon erg dichtbij komen. Denk zelfs dat ik haar had kunnen aaien. Ze had een Joey in haar buidel, dus dat was ook wel weer erg gaaf. Gezwommen in Osprey Bay en de anderen hebben nog gesnorkeld in Turquise Bay. Schijnt een groot succes te zijn geweest, er was een reefshark. Verder had de gids voor lekkere cake gezorgd en lekkere broodjes, dus mjummie. Ook nog fossielen gezien, en de reden waarom Exmouth er is, namelijk een enorm radioontvangst en zendstation voor onderzeeboten. Ze kunnen contact hebben met alle boten op alle zeeen! (en daar buiten...) Terug in Exmouth lekker fish and chips (fush and chups) gegeten, nog wat gekletst met wat mensen, op internet geweest en toen naar de bus! Op naar Coral Bay! Daar lag in het hostel een mandje klaar met al het beddengoed en je bord en bestek (:S). Kon je je kamer in, want de receptie was al gesloten. Lekker geslapen, in een 10 bed dorm, met maar 1 iemand anders. De volgende dag heerlijk rustig aan gedaan, aan het strand gelegen, gewandeld, verbrand (mijn nek, oooh....), zonneallergie maar valt wel mee... Boek gelezen, gekletst met mensen.... Heerlijk dagje. En het strand, mooi! Was nog op zoek geweest naar een plek waar smiddags rond 3 uur allemaal haaien zouden zijn, maar was de verkeerde kant opgelopen (links ipv rechts, zal eens niet..) en kwam bij Paradise Beach uit. Vanochtend om 11 uur ben ik dan met de glassbottom boat meegeweest om het Ningaloo Reef te bekijken. Ik vond het erg mooi! Was wel een aparte ervaring. Veel vissen gezien, die ook echt met de boot meezwommen, en een zeeschildpad. Gaaf dus! Vervolgens ging ik om 1 uur...... QUADBIKEN! Niet iets wat je van mij verwacht volgens mij... Heb nog nooit op een scooter gezeten of wat dan ook, maar dit was toch wel erg gaaf. In het begin was het een beetje engig, in het zand en dan slip je weg, en toch niet... Moest even de controle zien te vinden.! Het was een automaatje, dus daar hoefde ik me niet druk over te maken. Ben nog 2 keer vastgelopen in het zand ook. Eerste keer had ik niet naar 4WD geschakeld, wist ik veel, ik dacht dat hij zou zeggen wanneer dat moest. En de tweede keer, toen gingen we voor de 3e keer al heeeeeel erg steil naar boven (dat hellinkje in Zuid Frankrijk was er niks bij!) en toen was ik bijna boven, woeps, weer vast! Toen vond ik het toch wel even eng, maar toen heeft de gids de quad naar beneden gereden en weer omhoog. Was even bang dat ik naar achteren zou kukelen :D. En dan datzelfde stuk ook naar beneden he, 3 of 4 x! Dat is nog enger! Maar toch was het ook heel erg gaaf. In de brochure stond dat we niet harder zouden gaan dan 35 km/u (hard genoeg voor mij hoor met al die bochten en al dat zand), maar we gingen op het strand toch al gauw 60 km/u! Wel erg gaaf! En heb geloof ik ook gedrift (zo heet dat toch schat?), wilde het niet, maar volgens mij is dat wel de bedoeling met een Quad. Onderweg nog uitgekeken naar zeeschildpadden en ook gezien. En mooie uitzichten over de mooie blauwe zee, je zou het echt allemaal met je eigen ogen moeten zien! Na 2 uur waren we weer terug, heelhuids en wel! Was met Martin gegaan, uit Zwitserland. En ik moet zeggen, ik was de enige rijdende vrouw (stoer he). Martin had ik op weg naar de bus ontmoet, aardige jongen wel. Hij gaat vanavond ook weer met de bus naar Monkey Mia. Hij was gisteren ook de verkeerde kant op gelopen, vertelde hij, voor de haaien. En de gids van de quads vertelde ook dat er een sharknursery (:D) was, maar dat je wel naar rechts moest lopen. Dus meteen toen wij van de quads af kwamen, die kant opgelopen, het water in gelopen, en daar waren ze dan! De Reef Sharks! Supervet! En je stond gewoon tussen ze in. Grappige is wel dat ze bang zijn voor je. Als je loopt, schieten ze snel weg. Maar ze waren toch gemiddeld op 5 meter afstand, en ze waren ongeveer 1 meter lang. We hebben ook nog een sting ray gezien. Dus, je snapt het wel, voor mij is het momenteel toch wel 'elke dag is een kadootje'. Elke dag weer een verassing. Vanochtend werd er ook nog een slang gevangen, net buiten het hostel. Niet groot, (Bram, denk een beetje jouw slang grootte), maar wel gevaarlijk! En heb in Exmouth nog een enorme spin gezien (handgroot), die volgens de buschauffeur niet gevaarlijk was. De gevaarlijke spin, de redback, is niet zo groot, ongeveer zo groot als je pink nagel. Maar die is giftig, en als die je bijt, beland je in het ziekenhuis. En dan wil je niet horen dat iemand net in het ziekenhuis is beland door een spinnenbeet in het hostel wat jij net 5 minuten geleden hebt geboekt.. Maar goed, het schijnt zeldzaam te zijn dat ze je bijten, alhoewel het wel redback seizoen is, net als kakkerlakseizoen, en die heb ik er wel al genoeg gezien. Genoeg horror!
Vanavond ga ik richting Monkey Mia. Ik slaap in Denham (het beruchte hostel...) en ga van daaruit met een shuttle bus naar Monkey Mia. Kreeg die tip van de 2 Geneeskundemeiden. Monkey Mia is alleen maar een resort, en Denham is een klein dorpje (of town, zoals ze dat hier noemen :S). Dolfijnen kijken! Oh, heb er nu al zin in! Vervolgens naar Kalbarri National Park en dan weer naar Perth. Ik mis de Pinnacles, maar goed, dan moet ik maar een keer terug. 2 weken voor de westkust is toch veruit te weinig. Ik ga misschien niet naar Tasmanie trouwens.. Je moet vrij veel geld betalen voor de overtocht (boot of vliegtuig) en de Greyhound rijdt er niet, dus je moet verplicht met een tour mee of een auto huren. Dat laatste is even geen optie, en een tour is zo verschrikkelijk duur, dan is 1 weekje Tasmanie al gauw 1500 dollar (inclusief vlucht en eten en hostel). Zeg 900 euro. In plaats daarvan kan ik wat langer in Adelaide zijn, Kangaroo Island doen, wat langer in Melbourne zijn, de Great Ocean Road doen, en daar nog meer dingen. Moet het nog even zien, maar denk wel dat het dat gaat worden!
Goed, dat zijn dus mijn laatste plannen! De tijd gaat opeens hard, en over anderhalve maand sta ik weer in Amsterdam!
Dikke kus, Irene

  • 04 November 2007 - 10:48

    Joke:

    Goedemorgen Irene, net je belevenissen gelezen, schitterend, hoor, wat je weer hebt gezien, gedaan en beleefd. Tja, dat richtingsgevoel komt mij heeeeeeel bekend voor! Kostelijk, die kangoeroe met het jonkie en ook de sharks, prachtig. Ik hoop dat je dolfijnen ziet en wederom: please, groet ze van mij. Horrorverhaal over de spinnen deden mij volop griezelen, je had weer succes! De reunie is een grandioos succes geworden, we genieten na, heerlijk. Alles verliep prima, ontvangst, speech,(!!!) ontmoetingen, gesprekken, bezoek aan school, het heerlijke eten en als klapper het herinneringenboekwerkje. Thijs heeft foto's gemaakt en als oud-leerling ook genoten. Vandaag laten we alles bezinken, het gonst nog in het hoofd.
    Van ons veel liefs en blijf genieten, hoor!

  • 04 November 2007 - 11:33

    Esther:

    Haai Skat!

    En dat betekent dat je dan weer eerder in Sydney bent? Of is die treinreis gewoon geboekt...
    Nog ffies! En dan ben ik er. Morgen over een week. Tsjakka!

    Vond het fijn je ff te horen, ook al kaapte mam de telefoon terug. Ach, wij kletsen straks helemaal bij ;).

    Nu mn haartjes aan het verven, en dr gaat zometeen een ieniemieniestukje van af, zodat ik er straks op en top uitzie in Ozzieland.

    Knufserdeflups!

  • 04 November 2007 - 12:27

    Freezz:

    Hee coureur! stoer hoor! respect! en ook nog driften, hahaha wordt nog leuk als we een porsche hebben (schat ik ga 'even boodschappen doen' en ondertussen donuts draaien op het prins bernhard plein :D ) Ik vind het maar weer cool dat het zo cool is. liefs + KUS !

  • 04 November 2007 - 13:49

    Minke:

    gek, ik heb juist een heel goed richtingsGEVOEL! juist omdat ik slecht zie. laat mij maar met een kaart en ik wijs je de weg. dat tomtom gedoe is kinderspel.

  • 04 November 2007 - 13:59

    Marlous:

    Hai Lieverd, wat een leuk bericht. had het nog niet gelezen toen ik je aan de foon had. Stuur je binnenkort een mail met alles. En ook een foto van Storm en mij. Hij is zo stormachtig lief en leuk.
    de leuktste jongensbaby ever!!
    Zal Esther met heel veel knuffels naar je toe sturen!!
    Kus M

  • 04 November 2007 - 15:43

    Rob En Netty:

    Hoi Ireentje, Heel leuk je verhalen weer gelezen te hebben. Kijk wel uit met dat ongedierte zoals spinnen en kakkerlakken,kijk alsjeblieft je bagage goed na, want je zal de eerste niet zijn die dat ongemerkt mee naar holland neemt. Zo'n kangeroetje mag je wel meenemen (van mij dan) Je moet nog wel even met je hoofd daar blijven hoor, want ik las dat je het al weer over Amsterdam had. En een georganiseerde tour is toch wel het einde hé vooral als je zelf iets onderneemten er achter komt dat je weer de verkeerde kant bent uitgelopen. Het zou mij ook zomaar kunnen gebeuren.Wij hebben een klein griepdipje gehad.Spierpijn rillerig en heet weinig of niets gegeten wel gedronken. Maar we zijn nu aan de beterende hand.Afgelopen woensdag met een party schip de river dream over het A.Rijnkanaal gevaren van mijn werk met alle oud collega's erg gezellig. Nu meisje ik kijk uit naar je volgende berichten tot schrijfs,

    rob en netty

  • 08 November 2007 - 09:49

    Judt:

    Hey Meis,

    Eindelijk ben ik dan eventjes bij gelezen. Wat een heerlijke avonturen, je zorgt er voor dat ik ook erg graag weg wil!!
    Ik mail je nog,
    kussie

  • 08 November 2007 - 15:16

    Peggy & Stefan:

    Hey Ireen!

    Thanks voor mooie foto met lieve woordjes!

    Iid nog steeds erg druk en dat zal verlopig niet veranderen voor beide....

    Jij genietse nog die laatste paar weken en dan kun je snel jouw lief ook weer in je armen sluiten!!!!

    Have fun, liefs Peggy & Stefan

  • 12 November 2007 - 18:57

    Ewald:

    Ja, de tijd mag dan wel hard gaan, die dikke kus duurt wel lang hoor.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 30633

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: