Terug in Australie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Terug in Australie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Terug in Australie!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

12 Oktober 2007 | Australië, Darwin

G'day mate!
Terug in Australie dus. Warm, 35 graden en de vochtigheid begint te komen, maar tot nog toe vind ik het wel lekker, na dat koude NZ! Kan weer mijn korte broeken aan en mijn jurkje! WOEHOE! Na 3,5 week in je spijkerbroek... heerlijk. Ben woensdag om 4 uur ongeveer in het hostel aangekomen, het vliegtuig van Sydney naar Darwin had een uur vertraging.! En ik dacht, ooooh, Darwin Sydney is 2 uurtjes vliegen, maar dat duurde dus mooi 4 uur. Pffff. Ik slaap hier in Darwin in de Cavenagh, prima hostel, maar wel een beetje verouderd, en vanuit je kamer kun je heerlijk meegenieten van de muziek die buiten wordt gedraaid bij cafe/bar de Cavenagh... De eerste dag heb ik wat boodschappen gedaan (water!) en ben ik eigenlijk heel vroeg naar bed gegaan, was gesloopt. De volgende dag tot 10 uur in bed gelegen, echt heerlijk bijgeslapen dus. Naar de bieb gegaan, voor gratis internet van een uur en vervolgens mijn reis verder gepland. Vond het wel lastig, maar uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om met Wilderness Adventures naar Kakadu National Park te gaan (morgen vertrek ik voor 3 of 4 dagen), en om woensdag met de Ghan (legendarische trein) naar Alice Springs te gaan. Heb een treinpas aangeschaft voor 590 dollar, 6 maanden onbeperkt geldig. En ik ga daarmee over plm 2 weken naar Perth! De westkust dus. Had ik helemaal niet zo gepland, maar iedereen die daar geweest is, is er lyrisch over, en ik heb de tijd. Dus waarom niet? Ongeveer 7 weken tot Es klaar is met golfen in Canberra. Dat red ik! Ja, heb er weer helemaal zin in! Heb nog niet bedacht met welke organisatie ik naar Uluru ga. Zie ik wel weer. Misschien met Adventure Tours, wie weet. Maar goed, gisteren avond was het Night Market op Mindil Beach, heerlijk temperatuurtje daar met een windje vanaf zee. Je kon er heerlijk eten, genieten van Didgeridoo muziek, dingetjes kopen etc. Heb mezelf getrakteerd op een mooie armband. En een grappig klokje (horloge, maar dan anders). En er waren poffertjes! Niet zo lekker als in NL (want een beetje bleek en met ZOUTE (?) boter...), maar voor het gevoel... en Churros, maar ook niet zo lekker als in Amsterdam met Koninginnedag of als in Madrid..., maar wederom, het gevoel... :D Daarna nog even gekletst met wat roomies en vervolgens naar bed (ja, mijn voeten waren versleten van de hele dag lopen en Mindil Beach was niet naast de deur...). En vandaag dus nog in Darwin, zit nu in de bieb weer. Ga denk ik vandaag in en om het zwembad hangen met een boek ofzo. En om 5 uur naar de Aquascene, das een plek bij zee en daar kun je de vissen voeren in zee. Schijnt erg cool te zijn, ben benieuwd. Misschien nog naar het museum, is veel te zien over de cyclonen die Darwin hebben geteisterd in het verleden, maar dat is een beetje uit de route. Verder is er geloof ik niet heel veel te beleven in Darwin zelf.. (grooooote stad...not). Dus lekker relaxen maar!
Naja, dit is het wel weer!
Dikke zoen, Irene

  • 12 Oktober 2007 - 05:41

    Marina:

    jaaaaaaaaa ik ben eens de eerste die dit leest!!! hahaha, het is hier nu half 8, moi heeft een vrije dag (rene niet) en duncan dacht kom om half 7 ik wil uit bed!!! aaaaaaaaaaagggggggggghhhhhh. maar ja het is ook weer positief, ben ik is de eerste die dit even leest.. meestal heb je al weeer een nieuw verhaal voordat ik het lees hahahah. zo dus je hebt nu eindelijk mooi weer. zie je na regen komst zonneschijn haha. hier is het op dit moment ook lekker weer. van het weekend gaat zelfs de zon schijnen (beter laat dan nooit tohc??). nou geniet er nog lekker van. ik kijk uit naar je volgende avontuur.... liefs

  • 12 Oktober 2007 - 06:52

    Marije:

    Ha Ireen,

    Milou was om kwart voor 6 al weer wakker en toch ben ik niet de eerste die dit leest......

    Lekker temperatuurtje zo te horen. En hadden Darwin en Perth niet veel strijd tijdens een restaurant wedstrijd? Dat was zo'n drie jaar geleden in nl op tv. Volgens mij had Perth gewonnen dus als je daar toch naar toe gaat!!

    Hoe is de kust bij Darwin, mooi? Geniet van het mooie weer en de leuke dingen die je gaat doen. Hoop voor je dat je snel weer een leuk "tijdelijk" reismaatje vindt.

    kus uit deventer

  • 12 Oktober 2007 - 09:42

    Minke:

    hoi ireentje,
    ik heb winterdepressie. ik geloof jij ook, want het zonnetje is weg en jij schrijft over downe dingen. en het zonnetje is in aussie en je schrijft weer opgewekt. ik ben een lekedokter, maar dit lijkt wel heel errug op een "winterdepressie".

  • 12 Oktober 2007 - 09:55

    Freezz:

    Whoohooo! het is weer warm :D Leuk dat je naar Perth gaat schat, ga t maar ns opzoeken want ik weet toch zoveel van australie...... :s

  • 12 Oktober 2007 - 10:30

    Esther:

    Ik ga weg! Ik ben zondag thuis om relaxt te lezen en te antwoorden. Kus!

  • 12 Oktober 2007 - 13:33

    Papa:

    Hi Irene,
    Wanneer gaan we bellen?

    Liefs van je vader.

  • 12 Oktober 2007 - 14:29

    Liezj:

    Heeeey!!!!

    Lieverd!! Nou dus weer lekker in je zomerse jurkje aan het rondhuppelen!?

    Ben benieuwd naar je stylish-aankopen!! Ben benieuwd naar je armband!! :) En je horloge....

    Hoe was het museum?... Al angst voor cyclonen opgebouwd?

    Kussie!

    Eliezj

  • 12 Oktober 2007 - 15:46

    Bram:

    Hai Irene, wat tof dat het nu wel lekker weer is. En wat onwijs tof dat je toch naar het westen gaat. Misschien een kleine tip: er is in het westen een gebied die sharkbay heet en daar komen de dolfijnen bijna op het strand omdat ze daar als enige (en het zijn er maar een paar) op die manier jagen. Misschien dat je daar toch nog dolfijnen kan zien.
    Heel veel plezier nog. En zie je laters.

    Groetjes Bram

    PS. Mijn ouders hebben afgelopen dinsdag een blindegeleidepup gekregen, en dat is echt heel vet. Leuk beestje joh zo klein en dartelig. Ze hebben hem een jaar dus als je terug bent kan je hem nog zien.

  • 12 Oktober 2007 - 15:57

    Marlous:

    Het is zo lekker als ik thuis kom na mijn werk en de comp aanzet en dan jouw berichtjes lees.knap ik helemaal van op. je bent vitamine op afstand en ik geniet er van. Ik zei toch, jurkjes zijn een goede inevestering!! Ben blij dat je opwarmt.Wil je nu koele kusjes?
    Dag Lieverd.
    M

  • 15 Oktober 2007 - 17:45

    Milou:

    Lieve tante Irene,

    Ik heb een heel mooi kadootje van je gekregen! Hij is heel zacht, lief en zegt piep! Dat roep ik dus nu ook heel vaak!

    Dank je wel!

    Dikke kus van Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 30650

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: