Reis met de Ghan - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Reis met de Ghan - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Reis met de Ghan

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 Oktober 2007 | Australië, Alice Springs

Hai allemaal!
Vanochtend dus aangekomen in Alice Springs. Wat een geweldige reis. Maar goed, even afronden wat Darwin betreft, de avond voordat ik op weg ging naar Alice, nog wat gedronken met wat jongens van de Kakadutour. Was niet meer zoveel over, omdat iedereen zo'n beetje al weer weg was. Helaas. Niet heel erg laat gemaakt, iedereen was nog steeds moe van Kakadu... En ik moest de volgende ochtend redelijk op tijd op voor de Ghan. Woensdagochtend (gisteren!) dus opgehaald door de bus, naar de Ghan gebracht en toen ontmoette ik al een meisje van ongeveer mijn leeftijd. Leuk dus. Lekker in het Engels babbelen en toen gevraagd hee, waar kom je eigenlijk vandaan? Zij: Belgie. Ik: Dutch part or French? Zij: Dutch. Ik: Oooh, dan kun je me dus ook zo begrijpen.. hahah. Wel grappig dus. We zaten in dezelfde wagon. En wat een trein zeg, ik vond het vrij luxe allemaal! Enorm veel beenruimte, ongeveer 3 keer wat je in het vliegtuig krijgt, en ik had 2 stoelen voor mezelf. Heerlijk. En er was een loungewagon en een dinerwagon... Dus je kon lekker rondwandelen als je wilde. In Katherine stopte de trein voor een paar uur en kon je meegaan op een Whistle stop tour. Daar ben ik met Barbara (uit Belgie dus) gaan kano'en op de Katherine River. Tussen de krokodillen! Het waren echter wel freshwater croc's en die vallen mensen niet aan, zoals de salties. maar toch. We hebben er eentje gezien. En er waren 2 mensen die gingen zwemmen.... IEEEEH! Niets voor mij hoor. Het kano'en was erg lekker om te doen als tussenstop. Toen weer terug naar de trein, en om half 7 's avonds reed deze weer verder. Eerst even gedoucht (!).Lekker gegeten in de trein, moest je wel voor betalen, maar ik wilde het gewoon graag en had ook niet zoveel eten mee. Toen geloungd, en toen Shrek 2 gekeken. Had ik al in het vliegtuig gezien, maar was toch wel weer leuk. En toen de film af was gelopen ging het licht uit. Ik had trouwens al eerder de stoelen voor mij omgedraaid (ja, dat kon!) en had dus 4 stoelen voor mezelf, wat een luxe. Barbara kreeg echter in Katherine opeens een persoon naast zich en kon de stoelen voor haar niet omdraaien omdat ze bezet waren, dus die kwam gezellig naast me liggen/hangen. Dus dat slapen ging best. Heb wel braaf met mijn voeten omhoog gelegen, want mijn voeten waren al een paar dagen erg opgezwollen. Waarschijnlijk van de warmte, in combinatie met lopen etc. Vanochtend heel erg vroeg stopten we nog ergens en het werd echt net licht en toen zagen we nog een kangaroe! Bijna niet te zien, omdat het nog zo donker was, maar het was onmiskenbaar een kangaroe! Nog even ontbeten en vervolgens waren we ongeveer in Alice Springs! Om 9 uur 's ochtends. We werden weer met de shuttlebus bij het hostel (YHA) gedropt. Ik had eerst een bed in een 16 persoonsdorm, maar t stonk daar naar euh... vieze mensen? en Barbara had een 6 persoonsdorm voor 3 dollar per nacht meer. Dus heb gevraagd of ik kon veranderen en dat kon, gelukkig! Dus daar slaap ik nu 3 nachten voordat ik zondag op de toer ga naar Uluru (Ayers Rock), Kata Tjuta (The Olgas) en Kings Canyon. Vervolgens zijn Barbara en ik de 'stad' gaan verkennen. Moet zeggen, op de kaart leek het allemaal wat groter en wat ruimer... Klein dus hier.. :S. Zijn langs de Royal Flying Doctors gelopen, maar daar wilde Barbara niet heen, dus dat ga ik morgen ofzo lekker doen. Ijsje gegeten, MacDonalds gedaan (lekker!) en nu dus op Internet. Voor mij gratis :D vanwege mijn toer met The Rock. Hier laat ik het wel weer bij.
Oh, nog een creepy verhaaltje, toen ik met de groep van Kakadu uiteten was enzo, toen vertelde een van die meiden dat ze van Amy (tourguide) had gehoord dat 4 jaar geleden er iets was gebeurd. Er was een groep, zoals ons en het was donker en ze besloten te gaan zwemmen... (voel je m al aankomen?). De tourguide scheen met zijn zaklampje over het water, zag gaan rode weerschijn van krokodillenogen ('savonds/'snachts gaan ze met hun kop boven water) en besloot dat het veilig was. Lekker allemaal het water in, inclusief tourguide. In een cirkel, want ze deden een spelletje ofzo. Een Duits meisje besloot de cirkel te verlaten..... En werd gegrepen bij haar arm door een saltie.... Geschreeuw, iedereen het water uit, alarmnummer etc, meer mensen erbij, ondertussen werd geprobeerd de kroko neer te steken met een mes, maar dat ging niet en de kroko besloot dat hij het niet zo leuk vond en ging onder water.... Alarmtroepen erbij, geweerschot en de kroko was dood. Toen scheen er iemand met een wat grotere zaklamp over het water en.... ALLEMAAL rode ogen... Gids is aangeklaagd (en terecht) en kreeg 20 jaar voorwaardelijk voor onachtzaamheid en mentale problemen ofzo (en geloof dat ie nu in een inrichting zit) maar niet aangeklaagd voor poging tot moord, omdat hij zelf ook in het water was... Erg he! Ga je zo van de toerguide uit, gebeurt je dit... Verschrikkelijk. Maar goed, wel meer verhalen gehoord, maar deze bleef me wel bij. (o.a. ook gehoord dat mensen gewoon gaan zwemmen bij de Twin Falls, waar ECHT kroko's zitten en waar geen toezicht is..)
Goed, hier laat ik het echt bij. Net mijn co-pakketten uitgeprint en die ga ik vanmiddag en morgen eens rustig doorlezen. Daarom ga ik ook zondag pas op toer. Donderdag volgende week weer met de Ghan naar Adelaide en dan die zondag erna naar Perth! Spannend! En het weer is hier in Alice beter dan in Darwin, net zo warm, (zoniet warmer) maar niet zo benauwd...
Kus!
Irene
PS Toch nog wat persoonlijke berichtjes...

@ Annemiek: Ben je nog een beetje aan het genieten van je vrije tijd? En hoe gaat het verder daar? Je werk aan het afronden? Ga druk aan de slag met het uitzoeken van mijn pakket, heb je net de info doorgestuurd die Friso naar me gemaild heeft. Hoop dat je dan voldoende weet. Zal je nog laten weten wat mijn voorkeuren zijn, voor als het raar loopt (je weet het nooit).

@ Es: Hoe is het weer in Sardinie? volgens mij wel lekker als je op het strand ben geweest. En wat geweldig dat de vrouwen toch nog een wedstrijd mogen doen. En terecht!

@ pap: Natuurlijk heb ik jullie mail gehad. En we bellen morgen om 2 uur Nl tijd. Das hier half 10 dus niet te laat :D En als ik dan mijn pakket heb uitgekozen kan je me adviseren :P. En vind het zowiezo wel even lekker om bij te kleppen, want nog maar 1 x gebeld is wel weinig he.. :(. Moet alleen even zoeken waar de telefoon is, ook omdat het hier niet veilig is om 's avonds alleen op straat te lopen en Barbara morgen weg gaat. Alweer een beetje in het werkritme gekomen??

@ Linda: Die vogels die wij in AviFauna hadden gezien waren Rainbow Lorikeets, geen Kookaburra's... En die Rainbow Lorikeets heb ik nog niet gezien, wie weet snel... :D. En wie weet ga ik Biologis studeren :P. Ik word er wel door aangestoken hier, want wat een prachtnatuur. Dus als je dat hier zou kunnen doen... Zoveel te zien! Hoe bevalt je nieuwe kamer je eigenlijk??? En ik heb hier nog 2 maanden te gaan. En Australie is zeker een must go voor een bioloog als jij! Wanneer moet je eigenlijk afstuderen, das ook al binnenkort of niet dan?

@ Marina: Gefeliciteerd dat je de eerste was die het berichtje las ;). Is het toch nog ergens goed voor dat Duncan zo vroeg wakker was. En wat heerlijk voor je dat Lin weer thuis is.! Al lekker bijgekletst??

@ Marije: De kust bij Darwin is wel mooi, maar aangezien er salties zwemmen en er boz jellyfish in het water zit (m.n. van oktober tot maart...) ben ik maar niet gaan zwemmen. Heb dus alleen de zonsondergang bij Mindil Beach gezien, maar die was zeker de moeite waard! En gefeliciteerd met je verjaardag! Wil nog wel weten hoe het was met je vriendinnen hoor!

@ Elize: Ben dus niet naar het museum geweest en heb dus ook geen angst voor cyclonen opgebouwd! gelukkig! :) Geweldige mail heb je me gestuurd, maar dat had ik alweer terug gemaild! :)

@ Bram: Shark bay staat op mijn 2do list! Het is ook een van de world heritage area's van Australie, en ik ben ahrd op weg om ze bijna allmeaal te gaan doen... Cool! En wat gaaf dat je ouders een pup hebben! Volgens mij is het wel vreselijk om er nar een jaar weer afstand van te moeten doen! En hoe gaat je LIO? Bevalt het een beetje?

@ mam: Koele kusjes wil ik wel, als ze tenminste net zo lekker zijn als warme kusjes! En fijn dat ik je vitaminen ben, doe ik nog wat nuttigs hier. :D. En ben je zaterdag thuis, want ook van jou wil ik wel wat advies over mijn co's (of gewoon horen dat ik het goed heb gedaan haha). En ja, de USA was echt heel warm! En gelukkig is er in NL in ieder geval 1 iemand die lang op me wacht en dat is het belangrijkste!

@ Minke: Wat vervelend van je ongeluk! Gaat het inmiddels weer beter met je en ben je een beetje van de schrik bekomen???

@ Milou: Gewoon een dikke knuffel van tante Irene!

@ Joke: Lief berichtje hebben jullie weer gestuurd en is het echt zo koud in NL? Krijg het allemaal niet mee hier hoor!

  • 18 Oktober 2007 - 07:12

    Joke:

    Hoi Irene,

    Wat een griezelverhalen over die croco's, blij dat we hier wonen......Grappig, dat je met Barbara gewoon in het Nederlands kunt praten, eigenlijk vreemd, dat je maar altijd in het Engels begint, hè? Overkwam ons ook wel in het buitenland op vakantie.
    Het lijkt me enig in zo'n luxe trein te reizen, een beetje à la Agatha Christie?
    Die dikke voeten komen misschien ook van lang zitten tijdens je reizen, in combinatie met warmte? Extra drinken in ieder geval lijkt me niet verkeerd. Gister hier een droevige, grijze, natte dag, de temp. zakt, nu schijnt gelukkig een zonnetje. Prettige tijd toegewenst, Joke.

  • 18 Oktober 2007 - 07:24

    Freezz:

    Hoi schat! pas je op voor die enge croc's (heb gehoord dat als ze grasrokjes aanhebben en speren dat je dan ECHT op moet passen :D!) en wrom hebbiknieeen persoonlijk berichtje IKVOELMEACHTERGESTELD! Heb gister je foto's zitten te bekijken, Man wat gaaf die natuur!!! en natuurlijk de pinguins :):)

  • 18 Oktober 2007 - 07:46

    Linda:

    ieh eng verhaal van de krokodillen zeg. Maar die vogels leken er wel een beetje op:). Ik heb een plan gemaakt voor mn studie, en ik wil december klaar zijn, maar inclusief presentaties geven gaat waarschijnlijk niet lukken en 18 december ga ik voor 18 dagen naar mn tante in gran canaria voor vakantie. mn nieuwe kamer bevalt me prima, het is echt veeeeeel beter hoe het nu is. nou ik wacht weer op de volgende leuke verhalen over je avontuur. geniet ervan!! liefs linda

  • 18 Oktober 2007 - 12:00

    Lucijn:

    Lieve Irene, ook al hoorde je niets van ons, we genieten, huiveren, lachen en leven even hard met je mee, hoor! Je verhalen doen denken aan Alice in Wonderland(of..in Alice Springs)Wat een geweldige reis maak je, om een leven lang aan terug te denken en dat er moeilijke momenten zijn, dat geloof ik direct maar als ik lees hoeveel je geniet..!!Veel liefs van een koude, herfstige Veluwe.

  • 18 Oktober 2007 - 23:26

    Ewald:

    Hoi Irene,
    Zoveel lieve woorden, wat zijn er veel mensen die van je houden, je mag er trots op zijn.

  • 19 Oktober 2007 - 12:42

    Akke En Bennie:

    Of de duvel er mee speelt!Net bezig metje laatste bericht van 18 Oct te beantwoorden,komt er een schitterende kaart met zeehondje in de bus!Geweldig!!En dan al je belevenissen.Wij genieten elke keer weer!Wat een geluk dat je de camera terug hebt.Wees voorzichtig,en houd de krokodillen op afstand Liefs Oma en Opa. Kroko miste lekker habje,maar jij miste,t was geen grapje Plots zo maar je camera.Wat een schrik,maar vond aldra,Toen je in die hitte liep ,die verrassing in ,de bieb,Dan heb je toch veel geluk.Australie kan niet meer stuk. Liefs Oma Kussen.

  • 21 Oktober 2007 - 16:46

    Janny:

    Wat ben jij een kanjer. Bedankt voor je lieve kaarten, ze zijn heerlijke zonnestraaltjes op dit moment. Geniet van je verhalen. Geniet van alles. De wereld is zo mooi. Heel veel liefs en dikke knuffel, Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 30645

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: