Aangekomen in Auckland (en restje Aus) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Irene N - WaarBenJij.nu Aangekomen in Auckland (en restje Aus) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Irene N - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Auckland (en restje Aus)

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 September 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey allemaal!
Vandaag ben ik naar Nieuw Zeeland gevlogen, naar Auckland om precies te zijn.
Maar eerst ben ik zaterdagavond in Cairns nog naar de lichtjesparade wezen kijken en naar het vuurwerk, als afsluiting van het Cairns festival. Erg leuk om te zien. Het was niet een lichtjesparade als Disney, maar een soort bloemencorsoachtig gebeuren. Echt Australisch?? En wel grappig, de turnvereniging kwam voorbij, de kapsalon, de taekwondo, noem maar op. Zelfs de paaldansclub waar meisjes van 12 (?) de paal bewerkten met hun kunsten. Eentje hing zelfs ondersteboven! (en dat op een rijdende vrachtwagen...). Heb er maar geen foto van gemaakt, dan gaan mensen nog rare dingen denken. Daarna naar het vuurwerk wezen kijken, geweldig gaaf! Zo mooi! Tis een beetje zoals in Frankrijk (papa, Nel en Elize!). Supergaaf, alles van te voren voorbereid, achter elkaar, in symfonie, symmetrie en met een uiteindelijke, prachtige climax. (het leek net of het vuurwerk een enorme Ufo van licht was die steeds groter werd en je omringde, best vaag). Ben hierheen geweest met Wouter, de NL jongen van Cape Trib. De Engelsen waren de pub in... Daarna ben ik lekker terug gegaan naar het hostel en heb ik mama gesproken. Eindelijk na 4 weken... :D. Was fijn. Daarna lekker naar bed, en de volgende dag ben ik naar het AboriginalPark Tjapukai geweest. Een uur gewacht tot ik er in mocht, samen met nog 3 Amerikanen. En dan komt het toch wel goed uit dat die zo kunnen klagen, want daarom kregen we ieder een gratis sandwich en een drankje tegen lunchtijd. Prima! Het waren prachtige shows, heb een paar korte filmpjes gemaakt van het spelen op een digeridoo en een dans etc. Maar goed, die dvd stuur ik wel op naar Friso en dan moet hij ze er maar op zetten, want dat gaat geloof ik niet vanuit hier. Heb ook een boomerang gegooid en speergeworpen, en ik was best goed al zeg ik het zelf... Mn boomerang kwam terug! Wel niet helemaal naar mij, maar dat deden ze bij de Aboriginals die het voordeden ook niet. dus... Heel gaaf. En speerwerpen was anders dan op midd. school, maar toch heeft dat wel zn vruchten afgeworpen. Daarna ben ik in Cairns lekker bij de lagoon gaan liggen, nog even genieten van mijn laatste warme dag voorlopig (?). Om 8 uur werd ik opgehaald door de airportshuttle, daarvoor nog even wat gegeten in het hostel, dat mocht gelukkig nog, ook al had ik al uitgecheckt. En toen heb ik die nacht op het vliegveld geslapen! Dat scheelde me behoorlijk wat slaap en ook nog 20 dollar, want ik moest anders om 4 uur sochtends op het vliegveld staan... Ja. Heb gewoon lekker liggen lezen (heb eindelijk de rust gevonden OM even te lezen) en best prima geslapen. En toen dus inchecken voor Brisbane en Auckland en nu ben ik dan in Auckland.! Waar het 10 uur later is, mijn Aus nummer het niet doet (heb geen bereik en krijg het ook met geen mogelijkheid...), en mijn creditcard limiet verstreken is (hoe heb ik DAT in vredesnaam gedaan) en ook nog eens besef dat ik zooooo weinig tijd heb. En zooooo graag alles wil zien.
Was dus even een beetje down vandaag... Maar ik ben er ongeveer uit en kan gelukkig nog pinnen...
Daar laat ik het voor vandaag even bij!
Dikke zoen,
Irene
PS morgen ga ik naar de Bay of Islands!

  • 17 September 2007 - 14:37

    Freezz:

    Down under en dan ook nog down, das twee keer dus: UP! :D Don't worry schat, je bent op vakantie!! En anders ben k r altijd om je op te vrolijken! Dat vuurwerk moet gaaf geweest zijn als ik het zo lees maar dat paaldansen...hmmm ik weet niet hooor..!

    KUS (en relax)

  • 17 September 2007 - 14:43

    Joke:

    Meid, meid, hoe krijg je het allemaal voor elkaar, petje af, hoor, ik volg je graag, maar zou het zelf nooit zo aandurven!Ben benieuwd naar je avonturen in NZ. Hier is alles wel, ik probeer je binnenkort een mail te sturen. Tot gauw, dikke zoen, R en J.

  • 17 September 2007 - 18:03

    Esther:

    Haai skat!
    Een nieuw land om te ontdekken!
    Heb je al gesmst naar je NL nummer. Hoorde dat van Freezz.

    Hier alles wederom gewoontjes. ;). Maar ben ook aan het aftellen! Sardinie is over een maandje, en dan nog 2 weken werken, en dan naar Ozzieland ;).

  • 17 September 2007 - 20:50

    Marlous:

    He meissie, net wat Friso zegt twee keer down is UP. Zal ik je maar even knuffelen dan? En je moet een beetje proberen echt goed te slapen. En anders gewoon even bellen.En wat is tijd? je hebt nog een heel leven te gaan. Je gaat vast nog eens terug (??hahaha) Kus
    M

  • 18 September 2007 - 09:00

    Eliezj:

    Potverdikkie! Heb ik je net gisteravond een sms gestuurd: Zal ehm dan maar eventjes typen:

    'Heb je kaartjes!Ben er zo blij mee! ik ga nu slapen, jouw dag start over een paar uur! dikke 'fijne-dag-kus' '

    Nou ik heb weer college!

    Kussie!
    Eliezj

  • 18 September 2007 - 18:39

    Marina:

    jeetje wat een verhalen. ik volg het allemaal. tof hoor. hopelijk is NZ ook zo gaaf als aussie. nou ik ga aan de studie, moet weer effe gebeuren.
    knuffels van hier en bedenk maar dat het hier voor de verandering weer eenz giet van de regen, dus hier mis je niet zo veel (behalve dan fam en vrienden :))
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 30642

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: