Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Kakadu

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 Oktober 2007 | Australië, Darwin

Hai Allemaal!
Gisteren avond terug gekomen van Kakadu National Park. Geweldige tijd gehad daar! Maar goed, zal nog even kort vertellen wat ik vrijdag wel en niet heb gedaan in Darwin! Ben naar de WW2 olietunnels geweest, omdat er veel bombardementen waren en daar was de olie veilig. Was niet heel veel te zien, maar toen ik een foto wilde maken.... WAS MIJN CAMERA WEG! Ik in shock... (najaaa). En maar denken, waar is dat rotding, shit, al mijn foto's... grrrr, en morgen naar Kakadu, zonder fototoestel.... neeeeee! En toen dacht ik nee, Irene, rustig aan, je hebt m net nog gehad in de bieb, en toen heb je foto's geupload. Dus ik snel weer uit dat gebeuren (zonder foto's dus helaas) en snel naar de bieb (dan kun je snel lopen in de hitte hoor...) en gelukkig, daar lag hij nog.... OEfffffffffffff. Pak van mijn hart. Vervolgens naar de Chinese tempel gegaan in Darwin en daarna lekker in het zwembad gehangen en een beetje gezond, maar pffff, wat was dat warm! Niet meer naar het museum geweest, geen zin. Wel wilde ik nog naar de Aquascene, maar daar aangekomen was het gesloten, vanwege niet zekere getijden (??). Hmm. Die avond nog lekker gekletst met een nieuwe roomie, was wel gezellig. (alleen was ze bang voor dokters en dat zei ze al toen ik vertelde dat ik in Nederland Geneeskunde studeer..) Vroeg naar bed, want de volgende dag zou ik om half 7 worden opgehaald voor Kakadu. Ruim op tijd wakker geworden, opgehaald, mensen ontmoet, erg leuke groep, vanaf het begin af aan al! Super dus. Eerste dag naar het park gereden, was nog best een rit. Kroko cruise gehad, met veel kroko's en mooie waterlelies en vogels... Vervolgens ergens geluncht, bij water met krokodillen (er zouden wel eens kroko's in kunnen zitten) waar we eerst met jeep en al door heen zijn gereden. En toen door naar Maguk, moesten we 20 minuten over de rotsen klauteren maar toen kwamen we bij een mooie waterhole (poel?) met een waterval. Lekker zwemmen daar in redelijk warm water en ik wilde zo graag dat het KOUD was (nee, geen kroko's, die komen pas daar met het Wet Season). Al moet ik zeggen, ik zat lekker in het water, en toen sabbelde er opeens wat aan mijn teen... AAAAAAAAAAAAAARGH! Was een visje. Vervolgens teruggeklauterd en richting het camp waar we onze tenten op zetten, zonder overding, dus we sliepen onder de sterren! GAAAAAAAF! Lekker gegeten, burrito's. Volgende dag vroeg op, tussen 5 uur en half 6 (au), omdat we een grote hike zouden gaan doen, van 5 uur. En als je te laat gaat is het te warm. We zijn naar de top van JimJim falls gegaan, was het eerste stuk best steil en over rotsen etc, niet echt mijn ding... Het latere stuk was geweldig, mooie dingen gezien. Amy, de gids vond nog een heel klein rood besje, wat gebruikt wordt om armbanden etc te maken. Ze vertelde echter dat 1 zo'n besje genoeg is om iemand te doden, het is echt dodelijk als iemand het op eet. Lekker, heb je een klein kind dat op jouw mooie armband sabbelt... Of hij knapt en je vindt niet alle besjes.... Hmmm. Best eng idee. Dus ze pakte m op om m later weg te gooien (hoe minder ze er kunnen vinden, hoe minder armbanden). Maar goed, de top van JimJim was geweldig. We hebben op de watervalbedding gelegen, en over de rand gekoekeloerd, 180 meter naar beneden... Ieeeh. Heb het even gedaan, maar ben snel een stapje terug gegaan. In het Wet Season is de JimJim dus een enorme waterval en die zou dus stromen waar wij hebben gelegen. Er was nog een poel daar waar we heerlijk hebben gezwommen, en om onze waterflessen te vullen hebben we dat water gebruikt. Was lekker. Wel van diep hoor. Toen weer terug... Dat ging prima, tot dat steile stuk, nu dus naar beneden... En daar ben ik dus niet zo'n held in en ik was moe en mijn benen waren slabberdewapski (elastiekjes). Dus ben tig keer bijna gevallen en 4 keer echt. 3 x gehuild omdat ik het ZO zat was. Maar er was een Japanse jongen en die wachtte steeds op mij (ik was lang de laatste niet gelukkig) en wanneer het een beetje eng werd hielp hij me omlaag en zo. Super. En zeggen waar het glad was van het zand ofzo. Ja, heb wel veel aan hem gehad. Maar goed, ik heb het gehaald! Terug bij de busjeep lekker koud water gedronken en limo. toen was het 2 uur en ik had al 4 of 5 liter water/limo op... vervolgens een stukje gereden, naar de Twin falls, daar heen was het weer klauteren, maar minder eng (en hee, de Japanse jongen was er nog steeds!). Was lang niet zo spectaculair als de JimJimfalls. Vervolgens weer naar het kamp, Steaks en worstjes en zo gegeten, mjummie! Lekker gekletst nog en weer naar bed. De volgende dag, de laatste dag en dus gisteren, weer vroeg op, geloof half 6. We gingen nu naar het kakadu cultural camp, om wat te leren over de Abo's. Interessant. Toen naar Nourlangie, waar ze veel Rock Art hebben. Mooi! Sommige tekeningen zijn er al heeeeeeeel erg lang. Vervolgens naar Annaburroo Billabong, waar we lekker hebben geBBQt, en gezwommen, en gekano'd tussen de wallabies en de vogels en de vissen...! Supergaaf. En toen weer naar Darwin! En de tour was ten einde! Die avond konden we ergens een gratis maaltijd krijgen, en dat gingen we dus met bijna de hele groep doen! Heel gezellig, want daarna nog uitgeweest (lekkere mangcocktail gedronken...) en vanavond ga ik met nog een stel mensen wat drinken. Dus ja, supertijd in Kakadu.. Heb trouwens ook wilde paarden, buffalo's etc gezien. Ibissen... Jabiru vogel...
En ik zie dat ik nog minder dan 10 minuten heb, dus ik ga afronden voordat ik mijn verhaal kwijt ben!
Morgen naar Alice, een nieuw avontuur tegemoet..!
Dikke kus, Irene

  • 16 Oktober 2007 - 06:07

    Linda:

    hey Ireen!
    ok ik weet het zeker nu, je gaat het van me winnen met de beesten die jij allemaal ziet, geweldig zeg!!
    hoe lang zit je er nog precies??
    heel veel plezier nog!
    kus linda

  • 16 Oktober 2007 - 07:00

    Joke:

    Goedemorgen! Lieve meid, wat heb je weer prachtige avonturen beleefd en mooie dingen gezien. De warmte is hier voelbaar, heel anders dan wat uit je mails uit NZ sprak!
    Wat een geluk, dat je camera er nog lag, wat een schrik ook,toen je hem miste.
    Ik voelde zeer met je mee, toen je je angst beschreef bij die afdaling, brrr....Wat is daar toch prachtige natuur, alles is groots en enorm. Dan is het behelpen in ons kleine landje. Zometeen gaan we naar fitness, vanmiddag naar Janny in het ziekenhuis. Ik mail je nog. Zijn ook druk met boekwerkje voor de reunisten. Het belooft hier koud te worden, geniet jij nog maar van al het goede daar, fijn ook, dat je al weer wat leuke contacten hebt gemaakt.
    Heel veel groeten van ons, R en J.

  • 16 Oktober 2007 - 09:26

    Freezz:

    Wat heb je weer veel gezien!!! tering...! Hoop dat je niks anders hebt overgehouden aan de 4xVal dan shaky legs...! Tof dat die jongen je hielp.
    hoopte nog ff met je te msnenenen...
    KUS

  • 16 Oktober 2007 - 15:01

    Rob En Netty:

    Heel erg leuk dat je zoveel beleefd en dat je weer helemaal de vrolijke ireen bent. Die bergbeklimmingen zou niets voor mij zijn, ook niet voor jou maar je doet het toch.Wat een schrik fototoestel weg, gelukkig zijn er nog eerlijke mensen of er was niemand meer na jou geweest.Wij blijven uitkijken naar jou verhaaltjes want je schrijft erg leuk.Hier wordt het weer iets frisser dus geniet nog maar even van de hitte daar.Heel veel groeten. r+n

  • 16 Oktober 2007 - 15:57

    Ewald:

    alsmaar avonturen, en al zoveel dieren in je verhalen. Krijg je soms zin in een veterinaire studie? (grapje)gelukkig heb je de camera teruggevonden. Ren jezelf niet over de kop lieverd, straks komt je zus en neem dan ook je rust. Kus.

  • 16 Oktober 2007 - 19:53

    Marlous:

    Lekker heftig allemaal! Doet me denken aan Amerika toen we ook zo vroeg op moesten de bergen in. Zooooo warm weet je nog? Maar je klinkt weer happy en dat is het belangrijkste. Lief van die jongen om op je te wachten. Er zijn meer van die jongens die zelfs heel lang op je willen wachten.
    Kus
    M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 30651

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: