Natuur en chocola - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Irene N - WaarBenJij.nu Natuur en chocola - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Irene N - WaarBenJij.nu

Natuur en chocola

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allemaal!
Weer een berichtje van mij (ja, als het 's avonds koud is, dan wil je wel).
Nog even over de Milford Sound, had ik al gezegd dat ik daar wel 200 watervallen heb gezien? (DANKZIJ de regen). Ik heb er foto's van, is echt supermooi. Heel indrukwekkend ook, de Sound is een water (hoe zeg je dat) tussen 2 fjorden door. Met een uitmonding in zee. En die fjorden, die zijn HUGE. Echt enorm. Af en toe kijk je eens omhoog en dan denk je, wow, ik voel me nietig. Geweldig dus, ondanks de regen. En lekker mistig, zodat je je helemaal in een droomwereld waant.
Maar goed, daar had ik het verder al een beetje over gehad. Toen ik in het hostel kwam (wat was het daar heerlijk warm) kreeg ik nog een gewone handdoek in gebruik ook! Een echte, een gewone, niet zo'n zeemlap. Ik had het er net nog de vorige dag met mama over gehad. En nu kreeg ik m gewoon. Super dus!
De volgende dag weer vroeg op, nu om naar de Catlins te gaan, een natuurgebied op het zuidenste puntje van het Zuidereiland. Er was sneeuw voorspeld, maar 'gelukkig' bleef het bij een hele dag regen. En wind, en kou. We reden met een busje door het hele natuurgebied en kwamen van alles tegen. Erg mooi. Hebben zeeleeuwen gezien, maar ook PINGUINS! JA! En daar kwam ik nou net voor. Het was wel verder weg dan ik had gehoopt. Maar ik heb ze gezien! Moest wel een uur lang in een tochtig doorkijkhokje wachten tot dat er eens eentje besloot dat hij zijn buikje vol had gegeten en dus de zee uitkwam en naar zn nest ging. Supergaaf wel! Al met al een hele dag weg geweest, met koude natte voeten, heerlijk. 's Avonds gedropt in Dunedin, weer bij de YHA. En ik zag handdoeken liggen bij de receptie, dus gevraagd hoe duur ze waren, en ze bleken wel 1 dollar te kosten. Dus, die keus was snel gemaakt, zeker omdat ik hier 2 nachten ben. Vanochtend redelijk op tijd opgestaan, maar omdat ik gisteren echt op tijd in bed lag (10 uur) was dat geen probleem en was ik lekker uitegslapen. Vanochtend naar de Chocoladefabriek, geweldig! Je kreeg veel free samples. En je kon dus echt zien hoe het allemaal in zijn werk ging, en onze gids maakte er ook echt wat van. Dus ja, zeker een succes. En hmmmmm wat ruikt chocola toch lekker! En smiddags ben ik weer met een wildlife tour meegegaan, met 100% garantie op pinguins! En ik hoorde van een meisje dat je er erg dichtbij kon komen, dus dat wilde ik wel! EN, en, het was MOOI weer! De zon scheen! Wow! Het leven was meteen een stuk aangenamer! Zonnebril op, niet zo vernikkelen, heerlijk. Eerst albatrossen gezien op een specifiek punt. Was even afwachten of we ze zouden zien, omdat er bijna geen wind was en ze wind nodig hebben om te landen en te stijgen (ze zijn te zwaar om te wapperen met hun vleugels). Maar jahoor, 1tje gezien daar. Op naar de volgende dieren, de zeehonden. Heel erg veel gezien van dichterbij dan dat ik ze tot nog toe heb gezien. Denk een stuk of 30. Sypergaaf. Vervolgens op naar het strand waar een stuk of 6 a 7 zeeleeuwen lagen te genieten. Die gingen nog met elkaar 'praten/vechten' dus dat was wel weer erg gaaf. En dan sta je op 2 meter afstand. En toen, eindelijk, op weg naar de pinguins op datzelfde strand! Een stuk of 10 heb ik er gezien, geeloog, en 1 blauwe (in een nest). En van erg dichtbij! 2 a 3 meter afstand. Echt super, kan er nog niet over uit hoor. Dus, al met al een geweldige dag, MET zon! Morgen op weg naar Lake Tekapo. En nu even lekker chatten met Friso en Esther, gezellig!
Dikke kus voor jullie allemaal!

  • 03 Oktober 2007 - 09:31

    Esther:

    Jah! We chatten! Voor het eerst!

  • 03 Oktober 2007 - 09:44

    Freezz:

    COOOOOOOOL !! Gelukkig is het ook wat warmer. Klinkt weer heel gaaf allemaal :D

  • 03 Oktober 2007 - 11:34

    Marije:

    Oh wat klinkt dat toch allemaal mooi. Fjorden, watervallen, zeeleeuwen en pinguins. En eindelijk dan dat zonnetje en een handdoek.

    Geniet ervan,

    Marije

  • 03 Oktober 2007 - 11:38

    Joke:

    Dag Irene, wat weer prachtige belevenissen, al spat de kou en de nattigheid van je verhalen af. Superdesuper, dat je de pinguïns nu echt van dichtbij hebt kunnen zien plus natuurlijk die andere, ook mooie, dieren. De natuur is overweldigend, dat kan alleen maar in zo'n groot land.Ik mail je nog, liefs van Rein en Joke.

  • 03 Oktober 2007 - 12:32

    Papa:

    Hoi Irene, wij zitten nu op La Gomera, even bijtanken. NZ gaat niet door maar ik ga je nog een uitgebreide mail sturen hoor! Ik heb je wel een SMS gestuurd. Heb je die gekregen?
    Liefs en dikke kus van je vader.


  • 03 Oktober 2007 - 12:42

    Jeannette:

    Zo tof allemaal wat je allemaal doet!
    Liefs Jeannette

  • 03 Oktober 2007 - 15:43

    Marlous:

    Een lekkere handoek, nu nog een hittepit!
    Geven ze geen kruik aan die verkleumde hostelgangers zoals jij? Dan toch maar aan de drank lieverd. Ik geniet van je mooie verhalen. Hier is het herfst! maar jij gaat gauw de zomer tegemoet. Wordt het allemaal nog mooier.
    Warme knuffel
    M

  • 04 Oktober 2007 - 18:23

    Rob En Netty:

    Hallo wereldreizigster,
    Geweldig al jouw belevenissen, ik zou die pinquins ook wel van dichtbij willen zien in hun natuurlijke omgeving.De kou zou niets voor mij zijn,wij hebben inmiddels thuis ook weer de verwarming aan op 22 gr. lekker warm hoor. Maar ik geloof dat de natuur bij jou ook weer aan het opwarmen is. We hoorden op het nieuws dat er bosbranden zijn in Australië, weet je daar wat van of komt jou ander nieuws niet ter ore.Rob en judith gaan morgen weer zwemmen.Ik had een mailtje gestuurd naar het sloterparkbad om te vragen of de begeleidster daar moet betalen, en inmiddels heb ik antwoord gekregen er hoeft voor een begeleidster niet betaald te worden. Maar rob neemt nog een keer een 12 baden kaart bij Badhoevedorp en daarna bekijkt hij het nog wel.
    r+n

  • 05 Oktober 2007 - 15:41

    Marina:

    halloooo, jeetje wat zie je veel!! Gaaf hoor. hier is het nu lekker rustig weer. vond alleen dat verhaal van die aardbeving en tsunamiwaarschuwing wel creep!! pas je op?!! lijkt me wel raar, alles beweegt en je kan er nix aan doen.. nou geniet er van en we wachten op je volgende stuk.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 30641

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: