De Westkust! - Reisverslag uit Perth, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu De Westkust! - Reisverslag uit Perth, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

De Westkust!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 Oktober 2007 | Australië, Perth

Hai allemaal!

In Adelaide heb ik het lekker rustig aan gedaan, op vrijdagavond een film gekeken met Barbara en Carlijn (uit Waalwijk!), Pursuit of Happiness. Goede film! De volgende dag zijn we naar de Botanic Gardens gegaan, maar zijn eigenlijk op het eerste het beste bankje gestrand, lekker een paar uur gekletst... Ook heerlijk. Beetje boodschappen gedaan, Elize eindelijk eens gesproken die avond! Heerlijk, anderhalf uur aan de telefoon gehangen. En nog even met mama gesproken. Papa en Friso waren er helaas niet (andere keer beter!). En daarna maskers gedaan... jaja. Ik die dat altijd verafschuw(de)... Was heel gezellig, we zagen er heerlijk eng uit! Lekker zacht perzikhuidje daara. Vroeg naar bed (euh...) want Barbara moest vroeg op en de zomertijd ging in... Friso heeft me 's ochtends even lekker gebeld (voor hem 's avonds laat de vorige dag...) en die dag heb ik eigenlijk ook niet zoveel gedaan. We konden niet naar de uitreiking van de Solar, want je moest een uitnodiging hebben en t was om 6 uur en dan zat ik al bijna in de trein... Dus maar een film gekeken met Carlijn, Georgia Rule, lekker een vrouwenfilm. Heerlijk. En toen dus richting de Indian Pacific om half 7 's avonds! De trein naar Perth. Was ook nog een heel gedoe, want op een of andere manier stond ik een week eerder op de trein. Vind het wel heel knap... Dan zou ik eerst van Adelaide naar Perth gegaan moeten zijn op 21 oktober (wat 2 dagen duurt) en dan op 25 oktober van Alice naar Adelaide. Maar goed, het was allemaal mijn schuld... Tuurlijk joh. Ga er nog wel een klacht over indienen. Gelukkig wel een plek in de trein, maar die vrouw zei nog wel: Wat nou als de trein vol zat? En ik had echt zoiets van euh, dat is niet mijn probleem. Ik had het niet erg gevonden om in een slaapcabine te zitten hoor (wel op hun kosten...). Maar goed, de reis ging prima, lang! Op maandag uitgestapt in Cook, een plaatsje waar vroeger vrij veel mensen woonden, nu nog 4. Uitgestorven dus een echte Ghost City. De school staat er nog, en het is allemaal een beetje creepy. Er was zelfs een ziekenhuis! Het gebouw stond er niet meer, maar wel de aanduiding. Vervolgens nog uitgestapt in Kalgoorlie, een goudstad. Het zag er echt uit als de wildwildwest, compleet met saloons en al. En een enorme superpit waar goud wordt gedolven... En het werd helemaal wild west toen we in de bus zaten (toerbus) en opeens 2 knallen hoorden. Snertjoch dat stenen naar de bus aan het gooien was. 2 ruiten gecrackeld (nog niet door, maar wel aan diggelen..) en terwijl de bus verder reed (we hadden een dijk van een buschauffeuse) storten ze in elkaar. Wel even een schrik dus. En ik zat met allemaal oude dametjes en heertjes in de bus... (jaja, netjes mijn plaats afgestaan). Terug in de trein weer een poging tot slapen en vanochtend om 9 uur waren we dan in Perth! Vandaag mijn verdere reis geboekt, en een beetje door de stad geslenterd. Nog niets gezien, want ik kom hier toch weer terug. Morgen ga ik naar Exmouth. Weer anderhalve dag met de bus... En van daaruit ga ik langzaam naar beneden naar Perth, waar ik 11 dagen voor heb geloof ik. Volgende week zondag gaat de trein namelijk weer. Dus lekker het mooie rif zien hier (schijnt beter te zijn dan het great barrier) en de dolfijnen etc... Heb er zinin!
Jullie horen weer van me!
Dikke kus!
Irene

  • 30 Oktober 2007 - 11:39

    Freezz:

    Whooohoo WestSide baby!K heb je lekker weer gesproken vannacht! en net nog n x gechat..:) Wat stom van de trein! maar logisch dat t allemaal jou fout is want jij plant nooit goed namelijk... :D nouja gelukkig maar kon je gewoon mee voor t zelfde geld(geld? ha ha flauw)was ie vol of weet ik het.

    Hoop dat je dolfijnen gaat zien!!!!!
    KUS

  • 30 Oktober 2007 - 12:29

    Linda:

    ik hoop echt voor je dat je dolfijnen gaat zien!!!
    liefs
    linda

  • 30 Oktober 2007 - 17:04

    Marguerite:

    Hoi Irene,

    Ik heb na lange tijd weer eens je foto's bekeken en je laatste verslag gelezen. De foto met de python vond ik wel erg stoer!
    Hier alles goed. Martijn en zijn nieuwe vriendin Brenda zijn hier geweest. Het is een leuke meid. Martijn heeft ook kennis gemaakt met haar familie die op Puerto Rico woont.
    Rogier heeft één van de katten van Jur en Karin in huis genomen. Hij plaste overal sinds de geboorte van Jasmin. Maar gelukkig gaat het nu hij bij Lisette en Rogier is goed.
    Binnenkort komt Esher ook naar Australië. Wat leuk voor jullie allebei! Wat moet ze voor je meenemen uit Nederland?
    Nog veel plezier Irene en veel liefs van Marguerite en Arthur.
    mar@vandernoordaa.com

  • 30 Oktober 2007 - 17:37

    Esther:

    Hi Skat!

    Net je mail gelezen. Je alweer gesmst. Jemig hee. Jij weet ook niet wanneer ik kom ;). Het lijkt haast wel of je me niet wil hebben. 20 nov... tsss. Kan niet hoor. Dan kom ik 10 dagen later aan en heb ik 10 dagen korter met jou. Dahaaag. Mooi niet dus. Wen maar alvast aan het feit dat je 10 EXTRA dagen met Essie opgescheept zit. :D.

    Kortom, ik ga 10 nov weg, ben er 12 nov (zit dan meteen in Terrey Hills, Sydney), ga de 19e naar Canberra, zit daar tot de 26e, en dan ga ik weer naar Sydney toe. En dan kom je mij tegen.

    Kus!

  • 30 Oktober 2007 - 19:58

    Marina:

    hee, gaat lekker daarzo he?? was vande week even bang dat je in die tornado bij brisbane zat.... grrrrrr, zag het sochtends op het nieuws, dat was effe schrikken, haha, maar gelukkig zit je ergens ander...:)
    hopelijk heb je beter weer aan de westside... succes met de dolfines, hopelijk zie je ze ehct, lijkt me heel gaaf.. dikke knuffel vanuit het nu weer snachts kouder wordende NL

  • 30 Oktober 2007 - 21:09

    Joke:

    Hoi Irene,

    Nou, saai is je reis nog steeds niet, elke keer beleef je wel wat anders. Scherven brengen geluk, moet je maar denken. En snertjochies komen overal voor.......Nog even en je zus komt je gezelschap houden, de tijd vliegt. Wij oefenen al druk met het koor voor de kerstuitvoering, 't was ook vanavond weer super! Intussen al weer 3 nieuwe leden erbij en ook vanavond weer een aspirantlid, dat volgende week haar man zal meebrengen, leuk! Tot de volgende keer en geniet van Perth, lieve groet van Rein en Joke.

  • 30 Oktober 2007 - 22:07

    Marlous:

    lekker he meidenpraat en meidenfilms. daarom heb ik ook drie dochters!!!
    jammer dat ze af en toe van die lange reizen maken. Maar des te meer hebben we te kletsen als je weer terug bent.
    Stuur je zo een mailtje
    Kus
    M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 30632

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: