Irene ging naar de woestijn.... DUS... regende het - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Irene ging naar de woestijn.... DUS... regende het - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Irene ging naar de woestijn.... DUS... regende het

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 Oktober 2007 | Australië, Alice Springs

Hai allemaal!
Net terug van mijn tripje naar de woestijn, Uluru (Ayers Rock), Kata Tjuta (The Olgas) en Kings Canyon. Maar goed, heb nog twee dagen in Alice gehad ook, en die vrijdag heb ik dus lekker niks gedaan! Alleen een dvd laten branden en die op de bus gedaan. En verder bij het zwembad gehangen en gezwommen en gelezen en niks gedaan...! 's Avonds nog wel even lekker met papa gekletst en wat tips gehad voor mijn Belangrijke Keuze. Zaterdag op stap geweest om alle (want wat zijn er veel not) bezienswaardigheden te kijken. Eerst lekker uitgeslapen, superfijn. Na mijn brunch na het kangaroo rescue center geweest waar baby kangooroetjes worden grootgebracht! Supergaaf om te zien, sneu dat het weesjes zijn, want hun moeders worden langs de kant van de weg gevonden. Dood. Omdat het gras altijd groener is.... aan de kant van de snelweg. Komt door de vervuiling van de auto's, das vrij voedzaam voor het gras en het is vochtig en in de woestijn (waar het vrijwel NOOIT regent....)... Er was geen regen geweest sinds februari. Kun je nagaan... Maar goed, alle verhalen aangehoord, dat je als automobilist altijd moet stoppen om te kijken of er een joey in de buidel zit (babykangaroe) en dat je die dan in een eigen gefabriekte pouch moet doen etc. In elk stadje zijn er wel mensen die die beestjes grootbrengen, gelukkig. Nog met een joey op schoot gezeten (ze heette Amy) en dat was supergaaf! Vervolgens naar het flying doctors centrum/museum. Ze werken daar gewoon echt! Alleen niet op zaterdag... Dat was dan weer jammer. Maar goed, je kon de radio zien etc en er was een museumpje en een film en ik heb toch weer een goede daad verricht, want nu kunnen ze weer een minuutje vliegen van mijn 7 dollar :P. En hee, het was mijn 2e! goede daad, want had ook al 5 dollar gedoneerd aan de kangoeroetjes (sjee, hoe schrijf je dat nou toch??). Verder euh, niks gedaan! (wat heerlijk). 's Avonds wel mama gesproken (o.a. ook voor mijn Belangrijke Keuze) en Freezz! Probeerde Elize nog te bereiken maar helaas niet gelukt :( Snifff... Maar hee, lieve zussen van mij, zaterdag a.s. kan ik ws. weer bellen, dus als je even doorgeeft of je er bent? En hoe laat? (houd wel een beetje rekening met t tijdsverschil van 7,5 uur). Kwam er 's avonds ook nog fijn achter dat ik mijn memorycard in de internetwinkel had laten liggen... ^%#@% Lekker vroeg geslapen, want zondag om 5 uur op.... Werd om 6 uur opgehaald... Oeioeioei wat vroeg. Leek wel een leuke tourguide te zijn, en ook wel een prima groep. Maar wat een eind is het naar Uluru zeg... Sjeutje. En wat kregen we weinig te eten... niks tussendoor... Dus mijn maag.... Maar goed, Uluru maakte een hoop goed, hebben er nog omheen gewandeld etc. De wolken begonnen zich te vormen, maar volgens Tom (of Dan, of Don, kheb geen idee, de tourguide) ging het niet regenen... Ok. Sunset over Uluru gezien, maar door de wolken helaas niet zo mooi als op de plaatjes... Daar gegeten (wel speciaal hoor!) En vervolgens naar de camping, even douchen, en swags uitrollen maar. Sliepen in de buitenlucht... Moet je je wel even bedenken dat er vrij veel ongedierte rondloopt... Inclusief giftige spinnen. Dus je swag pas uitrollen als je gaat slapen etc, dan komt er niks in... Ik geloofde er alleen niet zoveel van, dus heb niet superlekker geslapen. Vooral niet toen.... HET BEGON TE REGENEN! Niet heel hard, en het stopte vrij snel om ook weer te beginnen, maar goed, zo erg was het niet. En geen insecten in mijn swag gehad, dus.. Vroeg op (4.30u.... AUW) voor de sunrise van Uluru. Je kan je wel voorstellen dat die ook niet zo spectaculair was... Met de wolken en de regen. Maar goed... We zijn op reis, de konden er om lachen. Op naar Kata Tjuta. Daar wat rondgewandeld, eerst in de regen (het begon toch wel erg hard te regenen op gegeven moment...) en later met wolken. Met die regen had ik zoiets van euh, kga me dus oook niet insmeren. Dat is dus weer Een Les Die Ik Geleerd Heb. Altijd smeren in Australie, want anders heb je 's avonds ZONNEALLERGIE... Grrrrr. Wel alleen mijn voorkantje, maar het zag er een beetje eng uit. En geen zon gezien he.. Weer een heel eind gereden naar Kings Creek en daar een kampvuur gehad, lekker gegeten en onze swags weer uitgerold. Sterren gezien (jaja, het weer werd weer beter!) en dat betekende ook dat het lekker koud werd 's nachts en dat IK het lekker warm had in mijn lekkere slaapzak (thanx schat!). iedereen had truien aan etc, ik niet... :D. Volgende dag om 6 uur op, om naar Kings Canyon te gaan. Daar aangekomen was het begin toch wel erg steil en hij vroeg wie voelt zich hierbij niet comfortabel. Ik stak mijn hand op. Wie is bang voor hoogte. Ik stak mijn hand op. Gelukkig was er een short track maar die ging niet zo mooi. Maar goed, er gingen nog 3 mensen met me mee en na onze piepkleine wandeling hebben we 3 uur gewacht bij de bus. Had een boek (verschrikkelijk boek, horror, maar daarom moest ik m wel uitlezen) dus vermaakte me wel. Uiteindelijk zei de rest dat ik het makkelijk had kunnen doen... hm... Naja, ik heb eens een keer mijn grenzen aangegeven, is ook wel eens goed denk ik. T was trouwens best frisjes. Toen op weg naar Alice... Weer 5 a 6 uur in de bus... Dus veeeeeel gereden, maar ook veel gezelligheid (en mijn verschrikkelijke boek is uit! in 2 dagen!). Net lekker gedoucht en zo gaan we met de groep ergens eten. Zowiezo kom ik hier geloof ik wel weer een beetje tot rust, want sinds ik in Alice ben heb ik 2,5 boek uitgelezen (1,5 Engels, 1 NL). Best een tempo geloof ik. Ben bezig met een inhaalslag :P.
Ok!
Hier laat ik het bij, over 5 minuten eten!
Kus!
Irene

  • 23 Oktober 2007 - 10:44

    Freezz:

    Blij dat je slaapzak zo goed bevalt! Heb je je kaartje nou alweer terug? Jammer van de zon/regen/regen/wolken..Gelukkig niet gebeten door spiders... :D

  • 23 Oktober 2007 - 10:52

    Stefan :

    Hey Irene,

    Leuk om je verhalen te lezen, ik lees ze gelijk als ik ze op mijn werk binnen krijg. Echter komt er vaak wat tussen zodat ik vergeet te reageren. Veel plezier nog met alle regen/zon/enge insecten.

    Greetzx Stefan

  • 23 Oktober 2007 - 12:04

    Virgillia:

    Wat is het toch leuk om al je verhaaltjes te lezen zeg :)..
    Kom nog af en toe buurten bij je moeder en god wat gaat de tijd snel!!..

    Esther komt alweer over 3 weken.. net uit sardinie sjeee.. zoals ze al zei.. wat een luizenleven zeg :P..

    Ik kom zelf net een week uit london en heb je zusje weer lekker verwend!! :)..

    Nou veel succes nog en ik kijk uit naar het volgende verhaal!!

    Veel liefs,

    Virgillia

  • 23 Oktober 2007 - 14:54

    Joke:

    Haha, Irene, ken je die mop van regen in de woestijn?? Best komisch weer, je reisverslag. Het lijkt me enig, zo'n kangoeroebaby even te kunnen koesteren. Heb zitten griezelen bij je nachtelijk slaapavontuur te midden van eng gekruipsel, ik was denk ik de hele nacht opgebleven om te kijken of er toch niet.......brrr. Ik vind je een held, hoor. De boekwerkjes voor de reunie zijn hier thuis uitgeprint, een gigantisch karwei. Nu nog vergaren (81 pagina's x 35), waarvan we hopen dat het bij de "inbinder" kan gebeuren. Het is, vinden wij, een aardig boekje geworden. 3 november nadert snel! Van ons veel groeten, Rein en Joke.

  • 23 Oktober 2007 - 16:47

    Marlous:

    Ik wil ook een kangeroe babytje knuffelen. Lijkt me echt geweldig. Hoop dat je er foto's van hebt. Hier is het koud. Vannacht nachtvorst en auto krabben vanochtend. Dus geniet maar van de warmte en het beetje regen.
    Dag Lieverd.
    Kus
    M

  • 23 Oktober 2007 - 18:18

    Esther:

    Jim Jim Falls!!!! Die zijn echt mooi he! :D
    Ach jeetje, je had het echt ff gehad :(. Lief dat Japboy je hielp.
    En nou spring ik naar je Ghan verhaal (maar goed dat ik dit berichtje in Kladblok schrijf).

    Cool! Kano'en in Katherine Gorge! Dat is echt leuk! Behalve als je de kano's steeds over rotspartijen heen moet tillen. Dan ben je niet blij.

    Op weg naar Kakadu, Kata Tjuta en King's Canyon....
    Brb ;-) Ben je nou nog naar de Royal Flying Doctors geweest?
    Ja dus. Wel lachen he, en ben je ook nog naar het vliegtuigmuseum geweest? Waar ze ook allemaal auto's in hebben?

    Getsie zeg, jij hebt echt veel regen! Kan dat nou weer!!! Maar je hebt wel in een swag geslapen!
    Enneuh, spooky beestjes zijn er niet hoor daaro. Kan ik over meepraten. Heb zelf twee nachchies ook in een
    swag doorgebracht ;).

    Sardinië was errug lekker! Dinsdagavond om 17 uur aangekomen, toen was het mooi weer, wel veel wind. Dus de baan in.
    Woensdag de baan in, ook veel wind, 25 graden. Dus net niet warm genoeg om helemaal superkort erbij te lopen. Wel bruine kop! En donderdag en vrijdag ging opeens de wind liggen. Terwijl iedereen
    ons bang zat te maken dat het op Chia (waar we dus zaten) altijd HEEL HARD waait. Nou, op vrijdag begon het EK, geen wind!
    Zaterdag speelden de dames niet, de heren wel. En zaterdag was het opeens 12 graden kouder, en begon het hard te waaien. kaa uu tee.
    Dus wij dames, bikkelen in de kou, kijken naar de heren. Begint het te regenen. Blehg. Heb ik ook gehad dus ;)
    En zondag speelden de dames, en hadden we opeens noordenwind ipv zuidenwind, en ijskoud! Gelukkig wel zon, dus kop verder gebruind. Maar die
    wind was echt drama. Wind was 180 graden gedraaid, en klopten de afstanden van mijn clubs dus niet meer. Sloeg ik eerst 80m met mijn 8je, nu had ik mn
    PW (is voor kortere afstanden) nodig, omdat ik wind mee had. En de langste hole had ik natuur lijk pal wind tegen. 94 meter! Getsie!
    Lol. Ik ben verwend.

    Nu ga ik mn site ff bijwerken, en kijken of ik fotoo's erop kan zetten .... Moet ook 's gebeuren.

    Kus!

  • 23 Oktober 2007 - 18:19

    Esther:

    oh ja, kon ook krabben vanochtend. Was prompt 10 minuten te laat op mn werk. Ach ja...

  • 25 Oktober 2007 - 14:36

    Liezj:

    Heeey lief zusje!! :D

    Hihihi, was leuk om je vannacht even te smsen! :D..Lees net je verhaal:

    'Naja, ik heb eens een keer mijn grenzen aangegeven, is ook wel eens goed denk ik.' : ik ben trots op je! :D..

    Ik zal zorgen dat ik aankomende zaterdag thuis ben.. Ik moet echter wel om 13.00u (nlse tijd) weer weg, maar daarvoor kan je dan toch bellen??

    Morgen tentamen: getverderrie: ik heb er echt geen vertrouwen in, het leren gaat zo ongelooflijk slecht; kan totaal geen concentratie opbrengen..Hmm k heb t nu maar een beetje opgegeven, maar ga het morgen toch gewoon proberen.. Met het idee dat ik de volgende periode gewoon maar even wat harder moet gaan werken.
    (vond het blok trouwens wel leuk)

    Nou ga jij verder met je boekeninhaalslag en dan spreek ik je snel!

    Dikke kus

    Eliezj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 30635

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: