Gisteren Brisbane, vandaag naar Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Gisteren Brisbane, vandaag naar Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Gisteren Brisbane, vandaag naar Noosa

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 Augustus 2007 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal!
Allereerst: Ik vind het echt helemaal geweldig dat ik zoveel lieve berichtjes krijg van jullie allemaal. Op de site, maar ook via sms! Super, voel ik me toch nog een beetje bij jullie!
Eergisteren ben ik nog een ander meisje tegengekomen, Ulrike uit Duitsland (net als Katja), en daarmee ben ik gisteren de hele dag op stap geweest. Katja ging gister namelijk naar NZ! Ulrike en ik hebben Brisbane dus verkend. Zijn eerst naar de Greyhound office geweest, om een traveller's pas te kopen. Daarna in de regen naar een park geweest, maar daar was dus niet zoveel aan... Toen naar de City Hall, de toren in, om van het Brisbane'se uitzicht te genieten (en t was droog daar...). Daarna naar de Botanic Gardens, dat was veel mooier, met mangrove bomen enzo. Maar nog steeds een beetje druilerig. En toen we dat park uitliepen kwamen we een Arts museum tegen met vrije toegang, dus zijn we daar nog even in gehopt. Daarna de City Cat gepakt, een soort pontachtige rondvaartboot. Met verschillende stops en het is daar echt een vorm van OV. Hebben 2 uur gevagen voor 5,40 dollar (plm 2,5 euro) en we hadden een hele dag.... haha. Daarna naar het hostel, wat noodles gemaakt met tomaat, had geen zin om moeilijk te doen.! Enne, ik ontbijt hier gewoon met een broodje Nutella hoor... Niks Australisch aan... :D.
En zometeen gaan Ulrike en ik dus op weg naar Noosa, zij blijft daar ws 2 nachten, en ik 1tje, omdat ik nog zoveel wil.... Half 11 vertrekt de bus, over minder dan een uurtje dus....
En wat het slapen in het hostel betreft: T was een nogal groot hostel, en een beetje lawaaierig, ook met verkeer van buitenaf. Heb dus vooral afgelopen nacht niet heel lekker geslapen... Ik mag dan niet zo goed horen, maar ik hoor dat wel, en ook als mensen terug komen van uitgaan en breeduit met elkaar gaan zitten kletsen. Maar wat licht betreft: het oogmasker van de Quantas is prima! Ik vond het ook wel jammer dat het zo'n groot hostel was, achteraf. Er zijn allemaal van die kleine groepjes, en ik ben nou niet iemand die dan ergens bij gaat staan en zegt: Haaai, ik ben Irene.... Maar goed.
Gisteravond trouwens nog in de Down Under Bar geweest, en daar nog wat Ieren ontmoet, Best gezellig, maar na een uurtje werden ze wat vervelend naar Ulrike toe, (ik had ongeveer meteen duidelijk gemaakt dat ik een langdurige, serieuze relatie heb, en dus zeker niet ervoor in was om vreemd te gaan).. dus toen zijn we lekker gevlucht naar de dansvloer. Nog met 2 jongens gepraat en toen lekker naar bed. Vandaag immers weer vroeg op, om gratis te kunnen internetten, haha, en om de bus te kunnen halen.
Dat was het wel weer voor nu!
Liefs!

@Es: ik heb TIMTAMS! En ze zijn lekker! JE hebt nu ook met dubbele chocolaag erover, maar ik heb origineel.

@Pap: Emoticons moet je gewoon zo doen, stel je wilt :D, dan doe je : D achter elkaar. ;) is ; ) etc.

@Ewald: het noorden hoeft dus niet perse rustiger te zijn...

@mam: t weer is hier dus niet echt jedat, en daarom vlucht ik vandaag ook naar Noosa, ga met Es in dec dolfijnen voederen en hopelijk in Hervey Bay whale watching doen

@ Ju: Ja, tis gelukt met de t-shirts, maar die ik heb gemaakt is een stuk minder mooi dan die jij hebt gemaakt... Maar de uitgebreide gebruiksaanwijzing zat er ook niet meer in, dus misschien heb ik wat fout gedaan...

@Rein: Kaartlezen is nooit mijn sterkste kant geweest (vraag maar aan Friso)... Maar ik kom er wel hoor... En een TomTom heb ik niet... :D.

@Freezz: Lief, ik hou van jou! persoonlijke mail volgt, maar nu moet ik gaan richting bus. Dikke zoen speciaal voor jou (en ja, dat mag iedereen weten! :D)

Dikke kus voor iedereen!

  • 23 Augustus 2007 - 07:20

    Marlous :

    Heb ik net een een uitgebreid bericht gestuurd lukt het niet om te verzenden. Ik stuur je een mail.
    Kus M

  • 23 Augustus 2007 - 09:42

    Freezz:

    *bloos* :D

    Je bent een schat! Klinkt goed allemaal, ben ik blij om! Ik ga nu weer een bladzij verder in mn terugtelagenda, ben benieuwd! :D
    KUS!

  • 23 Augustus 2007 - 14:01

    Joke:

    Hoi wereldreiziger,
    Had je een bericht gestuurd, maar volgens mij is het niet overgekomen. We volgen je op de voet, prima, dat je de Ieren van het lijf hebt gehouden. Leuk, dat je zo snel al reisgenoten hebt. Hoop dat de volgende slaapplaats beter bevalt. Hier is het prima weer, evenals gister, het lijkt alsof Westerbork regen wordt bespaard. Gister 18 km gefietst, met de ouderen op stap. Rein was "bezemwagen". Geen incidenten. Daarna nog bingo, waar ik prompt wat won: douchegel, lekker, hoor! 's Avonds onszelf op een verrrukkkelijke pannenkoek getrakteerd, mmmm, lekker, hoor!
    Tot gauw, fantastische berichtgeving, lieve groet van R en J.

  • 23 Augustus 2007 - 16:29

    Marina:

    hee, leuk om te horen wat je allemaal doet daarzo. Van lin krijgen we natuurlijk ook de dagboekverslagen (via word) binnen... erg gaaf. Jammer van het hotel dat dat zo groot en lawaaiig was.. maar ja misschien is de volgende beter. Pas goed op jezelf. Groetjes van ons allemaal hierzo...

  • 23 Augustus 2007 - 20:01

    Esther:

    g*DL:;alhfwmv'ruazssdf

    En wederom doet mn berichtje het niet.
    Nog een poging dan.

    Haaaai Fuf!

    TIMTAMS!!! MJUMMERDEPUM! Lekkah!
    Heb je de Cold Rock al ontdekt?

    Ik vind het echt stoer dat je onderweg bent. Zo grappig om te lezen dat je naar Noosa gaat. Dan denk ik: Ohja, ben ik ook geweest :D. Weet alleen niet meer of ik in Noosa naar het UnderwaterWorld ben geweest. Heette dat zo? Of was dat Sydney? Sydney heeft ook een Oceanium ofzo, maar Noosa dacht ik UnderwaterWorld.

    Heb je al mooie vogeltjes gezien?

    Enneh, die City Cat heb ik toen niet genomen. Die ga ik straks dus nog wel ffies doen he ;).

    Je hebt nog geen broodje Marmite als ontbijt gehad dus? Good on you, girl!

    Have fun!
    Kusss, Esther

  • 23 Augustus 2007 - 20:18

    Esther:

    Oooh jah!
    Vandaag geDEV't. Weet je... Heel vet stoer, ik spring alleen de arabier-flikflak. Don't ask me. Hij is helemaal niet eng. *roll*. Hihihi.
    Of ik ook nog ff dubbel flikflak wilde doen, zei Hetty... Helaas niet gelukt. Misschien volgende week. ;).

    Kus!

  • 24 Augustus 2007 - 09:52

    Minke:

    hihi,
    ik weet al dat jij niet zo goed bent in kaartlezen. ikke wel, maar niet zo goed in "tomtom op internet" dus maar gewoon een kaart. ik heb een tic: ik word rustig als ik een landkaart (of een stedenkaart)heb. als ik onrustig ben, dan ga ik mijn wereldatlas erbij pakken en dan word ik rustig. raar hè?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 30636

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: