Reunited - Reisverslag uit Canberra, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Reunited - Reisverslag uit Canberra, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Reunited

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 November 2007 | Australië, Canberra

Hai allemaal!
Aan de titel kunnen jullie het wel zien! Ik ben met Esther! Heb haar geprobeerd te verrassen door een paar dagen eerder te komen en naar Canberra te gaan om haar laatste wedstrijd te kunnen zien. Maar goed, daar kom ik later op!
Op dinsdag 20 november ben ik vertrokken uit Melbourne, naar Adelaide. Lekker weer een dagje treinen :S. Ze kenden me nog daar in Adelaide, dus dat was wel leuk. Lekker rustig aan gedaan die avond, prima. De volgende dag TE vroeg en TE rus uit mijn slaap gewekt. Een van mijn kamergenootjes vertrok met een tour, en die moest haar backpack nog inpakken en besloot om het licht aan te doen om half 6... En ietwat luidruchtig te doen (zeg maar stampen en met de deur slaan)... Shit... En dan nog vragen toen ze vertrok, moet ik het licht uit doen? Euh JA!? Beetje raar kind. En vervolgens kwam mijn andere roomie thuis van uitgaan om 7 uur en begon luidruchtig te snurken. Meteen maar wakker gemaakt en ze draaide zich gelukkig om en snurkte niet meer... Toch nog tot 11 uur geslapen, ontbijt gemist, nou jammer dan. Kan zelf ook wel brood halen, en ik had trouwens nog wat. Het was niet heel mooi weer die dag, beetje druilerig, maar ik vond het prima. Ben die dag naar het South Australian Museum geweest, om naar de grootste Aboriginal Art Collection te kijken in Australie. Best indrukwekkend, veel oude dingen. Vervolgens naar het Migration Museum, dat was niet zo boeiend. Maar ik vind het nog steeds geweldig dat bijna alle musea hier gratis zijn... Dan ga je er veel makkelijker 'even' heen. Vervolgens een lekker Cold Rock ijsje gehaald toen ik daar toevallig langsliep. Wist helemaal niet dat Adelaide ook een Cold Rock had! Mjummie. En toen op naar de Aboriginal Galleries, Tandanya. Daar staat hedendaagse art van aboriginals tentoongesteld. Vond een bepaalde kunstenares erg mooi. De traditionele kunst van het schilderen, maar dan met regenboogkleuren, heel vrolijk. Misschien staat het ook wel op Internet. Ze hebben een site... Vervolgens vond ik dat ik wel weer genoeg culti had gedaan en ben ik terug gegaan naar het hostel, even lekker gezeten met een boek en toen was het tijd voor het gratis diner (BBQ) op woensdagavond! Lekker, gezellig, en goed. Nog een film gekeken, maar niet heel laat gemaakt. Midden in de nacht nog ruw gewekt door 3 nieuwe roomies, die zeer dronken thuis kwamen van uitgaan... En die luidruchtig met elkaar begonnen te kletsen.... Hmm, wat had ik het weer getroffen... Donderdag naar de Chocolate Factory gegaan van Haighs. Heel anders dan Cadbury's, hier maken ze vooral bonbons en gaat eigenlijk alles nog met de hand. Zie je 2 mensen aan een bak met chocola, waar ze de bonbons in dompelen. Maar Haighs heeft ook 'slechts' 12 winkels over Australie, terwijl Cadbury's er toch wel een stukje meer heeft... Vervolgens nog naar de Central Market geweest en wat boodschappen gedaan. Verder lekker rustig aan gedaan, had Adelaide nu wel gezien, het was immers al de derde keer... :D. Die nacht weer wreed gewekt, nu door een nog dronkener 3tal... Een van de meiden viel zelfs languit en met niet te weinig kabaal... Leuk. En een van de andere meiden besloot 's ochtends om 8 uur haar telefoon op te nemen in bed... Wat boven mijn bed was... GRRRR. Heb toch even gevraagd of ze dat misschien niet hier wilde doen... Toen hing ze wel meteen op, maar ja, het kwaad was al geschied. Jaa, echt weer lekker dus. Ik moest er toch ook wel bijna (een uur later) uit omdat ik de trein naar Sydney die vrijdag zou pakken. De treinreis liep prima, trein was alleen een UUR te laat. Beetje jammer, want daarom stopten we korter in Broken Hill en konden we niet naar het Royal Flying Doctors Centre... Beeeetje jammer. Er waren weer leuke mensen in de trein, 2 Ieren en een Canadees, dus heb me weer prima vermaakt. En op zaterdag waren we dan om kwart voor 11 in Sydney! Wachten tot 1.30 pm, dan zou mijn bus naar Canberra pas gaan. Heb gewoon lekker een boek zitten lezen in het Greyhound kantoor, want buiten goot het van de regen en was het maar koud. Om 5 uur was ik dan EINDELIJK in Canberra en moest ik nog even naar de YHA lopen, waar Esther ZOU zijn. Beetje jammer dus dat ze haar naam niet in de computer hadden staan. Beetje jammer ook dat ik dus moest vragen waar ze in vredesnaam dan wel was en dat dat deel van mijn verrassing dus foetsie verdwenen was. Maar goed, ik heb begrepen dat ik toch wel voor een verrassend smsje heb gezorgd ;). En ik mocht meteen mee naar het galadiner, en heb mijn hostel voor de 2e nacht gecanceld, omdat Es een motelkamer had met een 2 persoonsbed, ook makkelijker met meerijden die zondag naar de wedstrijd. Taxi gepakt naar de Club waar Es was en toen dus REUNITED! Lekker gegeten, lekker geknuffeld, lekker gekletst, leuke mensen ontmoet. Leuke avond. Toen met Es terug naar de YHA om mijn spullen op te halen en naar haar motel te gaan. Ging allemaal prima. Lekker geslapen wel, beetje kort, want om 6 uur geloof ik ging de wekker. Es moest om 8.40 u starten... Oei wat vroeg. Om 7 uur ging de delegatie weg van de camping, op naar de club. Wat een aardige mensen hebben ze daar zeg, toen ik daar aan kwam kwamen er meteen mensen op me af (ook al met het diner) van ooh, ben jij het zusje van Esther (neeuuh, lijkt maar zo :P) en meteen een praatje beginnen, erg leuk. Ben met Es haar flight mee gelopen en vond dat toch echt interessanter dan de mannen die volgens Es veel beter waren en 'mooier' spel lieten zien. Jamaar, daarvoor was ik niet gekomen. Es is uiteindelijk 2e geworden! Goed he? Nog een lekker broodje gegeten en de prijsuitreiking gezien en toen weer even terug naar het motel om vervolgens met de NL delegatie naar het centrum te gaan met de taxi. Daar zitten we nu, net een drankje gedaan in de Ierse pub en nu even mijn verhalen bijwerken. Tsja, dat kon niet eerder, want dan zou Esther misschien wel eens argwaan kunnen krijgen. Ik heb geen idee wat we verder gaan doen vandaag, misschien gaan we BBQen. Morgen pakken we in ieder geval om half 11 de bus terug naar Sydney, want Canberra, daar is dus echt niks aan. Paar dagen Sydney, voor Esther ook even een bijkomen van de wedstrijd, en dan door naar de Blue Mountains. Schijnt weer mooi te zijn daar, ik ben benieuwd!
Lieverds, hier laat ik het weer bij!
Dikke kus,
Irene

  • 25 November 2007 - 04:17

    Esther:

    Jaaa! Niks toe te voegen...

    KUS!

  • 25 November 2007 - 08:42

    Rein:

    Hoi lieverd!
    Heerlijk dat Essie er nu ook is. Beter dan al die zuiplappen om je heen! Geweldig dat ze tweede is geworden. Jammer alleen dat je surprise een beetje in het water viel. Uit je verhaal maak ik op dat het weer daar toch nog redelijk wisselvallig is, terwijl de wereldomroep(BVN)hier stug volhoudt dat er daar letterlijk geen vuiltje aan de lucht is , met fraaie temperaturen... Ben benieuwd hoe F het heeft in Praag. Hier , afgezien van een verkouden kop alles onder controle. Recente bloeduitslagen waren stabiel. 1 pil minder(bl.druk). Veel plezier daar verder samen en geniet van de laatste weekjes- knuffel- Rein

  • 25 November 2007 - 13:35

    Joke Pleijster:

    Lieve Ireme
    Lees met veel plezier je verhalen.
    Geniet nog maar fijn samen met je zuster.
    Je zal zien dat de laatste weken omvliegen.
    Maar het is dan ook weer fijn om naar huis te gaan naar alle die je lief zijn.

    Groeten en liefs
    Joke Pleijster

  • 25 November 2007 - 18:18

    Marguerite:

    Wat leuk Irene dat je Esther zo verrast hebt. En wat zullen jullie blij zijn elkaar na zo'n tijd weer te kunnen knuffelen. En wat zal er veel te praten zijn.
    Wat gaan jullie nu samen doen? Ik lees het wel in jullie verslagen. In elk geval een fijne tijd gewenst samen!

    Liefs van Marguerite en Arthur

  • 26 November 2007 - 07:17

    Papa:

    Gelukkig dat jullie elkaar gevonden hebben! Heel veel liefs en een dikke kus voor jullie allebei van jullie vader

  • 27 November 2007 - 09:22

    Eliezj:

    ....ik wil ook deelnemen aan de reunie....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 30631

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: