Zomaar een gratis massage - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Zomaar een gratis massage - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Zomaar een gratis massage

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 November 2007 | Australië, Melbourne

Hai allemaal!
Net terug van een gratis massage van een uur en een facial van een uur. Maar goed, daar kom ik later op!
De penguin parade! Werd om kwart voor 12 opgehaald hier, en eerst zijn we naar een paar mooie plekjes geweest, stranden etc. Ook naar een park met kangaroes, wombats (EINDELIJK eentje gezien!), wallabies, koala's, krokodil, emu's, de hele Australische reutemeteut. Geweldig. Je kon de kangaroes ook echt eten geven, dat was ook wel super om te doen. Weer mooie foto's gemaakt. Kangaroes gaan nooit vervelen. Koala's wel trouwens. En die zijn niet zo lief als ze eruit zien hoor... Kunnen gemeen uithalen. Gelukkig niet meegemaakt.! naar Philip Island gereden, een pizzadiner gehad aan het strand, ook heel gaaf en toen op naar de Penguin Parade! Op Philip Island dus. Zaten 3 leuke meiden in de bus, of meiden... eerder jonge vrouwen, ze waren 33+. Erg gezellig gehad. Zaten eerste rij voor de pinguins, dus dat was goed gepland! Moet zeggen, ik dacht dat het spectaculairder zou zijn. Vond het echt heel erg gaaf hoor, maar ik had verhalen gehoord dat er heel veel zijn, maar ze hadden er niet bij gezegd dat het er inderdaad heel veel zijn, maar niet allemaal tegelijk... Ze komen in groepjes binnen, van 2 of 10 of 30... (En alles daartussen in). En het is vrij verweg, en de pinguinetjes zijn de kleinste op de wereld (zo groot als een grote meeuw ongeveer). Dus turen... Gelukkig heb ik goeie ogen. Eerst was het van 'euh, ga jij maar eerst! Neee, jij moet eerst' en als ze dan het strand op waren, oh dan was het toch wel eng en gingen ze weer terug. Ze wachten echt tot het vrij donker is, want anders is er grote kans dat seaeagles (zeearenden?) ze opeten. Maar eindelijk, eindelijk was er dan een pinguin over de dam. En je weet het he, dan volgen er meer. In dit geval dus 750, maar wel in groepjes. Ze gingen snel de paden op naar hun burrows, en ook vrij ver weg. Maar goed, toen dat een beetje voorbij was, konden we over een boardwalk lopen, en toen, toen werd het gaaf! Op een halve meter afstand van pinguins staan (dat was wel het dichtste bij), echt heel gaaf. Je kon alles van zeer dichtbij zien. Was wel grappig, want het was natuurlijk vrij donker. Ze hadden wel wat spots opgehangen, dus je zag het wel hoor, maar je moest soms even wat beter kijken en dan was het hee, daar heb je er een, hee, daar zitten er nog 3, en oh, daar zitten er 2. Was ook erg begroeid met bosjes, dus vandaar. Lekker verscholen zaten ze dus wel. En het is op het moment 'matingtijd' en 'breedingtijd'. Wat betekent dat er van de 750 pinguins VEEL met elkaar liggen te sexen en te klooien. En dat maakt een lawaai! Maar als ze elkaar echt gevonden hebben, is het ook wel erg romantisch om te zien, rondtedansjes, vleugel aan vleugel, heel lief. Je hebt er dan ook de stoere mannetjespinguin tussen zitten die hoge nood heeft en denkt heeeee, DAT is een nietsvermoedend vrouwtje! HUPPAKEE, drbovenop. En dat gaat niet een beetje hardhandig hoor... Dus ja, het was het toch wel erg waard om heen te gaan, gelukkig. We waren laat terug, om kwart over 12 stapte ik het hostel binnen. Lekker geslapen en uitgeslapen de volgende dag. Die dag, zaterdag, ben ik met Maikel door Melbourne geslenterd en getoerd met de gratis bus. Erg leuk. We zouden eerst naar het strand, maar het regende, dus dat werd geen strand. Relaxt dagje. Nog lekker met Freezz gebeld. Die avond lekker gezellig gezeten in het hostel, met de NL jongens, Maikel en Gijs, uit Brabant. geweldig. Ook andere mensen kwamen erbij, werd een en al gezelligheid. Maar wat je dan niet moet doen, is goedkope wijn drinken. Je kunt hier 4 liter wijn kopen voor 10 dollar (das 7 euro he!).... maar vraag niet wat voor wijn het is. Op zich wel te drinken trouwens, en hee, ik was dat water ook wel zat. Toen werd het wel nog gezelliger..... Vervolgens nog uit geweest met de Brabo's (oh, die kunnen zo lekker stappen) en dat was ook errug gezellig (of kwam dat door de waterwodkalime...?). Om 3 uur lag ik in bed, na nog een aftertalk en een midnight pancake in het hostel. En AU, de volgende dag ging mijn wekker om 7 uur.... Great Ocean Road... Om kwart voor 8 werd ik opgehaald. Werd niet helemaal fit wakker, maar dat was snel over. (wat wil je met 4 uur slaap...). Gelukkig zei de buschauffeur bijna meteen dat we voorlopig niks interessants zouden zien, dus dat we konden gaan slapen als we dat wilden. PRIMA! Lekker geslapen dus. Mooie vuurtoren gezien, die bekend is van de film, en nee ik weet niet welke film. Koala's gezien in het wild, niks aan. Ze doen niks, ze zitten alleen maar een beetje te zitten en te slapen. maar goed, toch leuk om die ook eens in het wild te zien. En natuurlijk de 12 apostelen gezien, waarvan er nog maar 8 over zijn. De andere 4 zijn gezonken. (verdronken?). Het zijn 8 rotsen die uit de zee omhoog rijzen. En niet zomaar rotsen, maar klifrotsen. Dus hoog en recht. Mooi, maar niet superindrukwekkend. Meer iets wat je een keer gedaan moet hebben, check. Op naar London Bridge, met een andere bus, want onze bus had het begeven. Gelukkig was een andere buschauffeur met een halfvolle grote bus zo vriendelijk om ons, de kleine bus, mee te nemen. Zo gaat het hier dus gewoon, elkaar altijd uit de brand helpen. Geweldig toch. Zelfs al ben je een totaal andere maatschappij. London Bridge was ook spectaculair. In 1990 has London Bridge fallen down... Dus, een van de koepels is niet meer. Op het 'fatale' moment zaten er 3 mensen op het toen nog schiereilandje. En daar ging een deel van London Bridge. Gelukkig stonden ze daar niet op. Ze zijn gered met een helikopter en alles was goed. Gelukkig. Vervolgens weer terug naar Melbourne, om half 10 was ik thuis. Papa gebeld, ook erg lekker. En even internetten en naar bed, want pfew wat was ik moe (gek he). Nog wel een uur gelezen in bed, mijn boek is toch wel interessant. Het gaat erover dat 2 mensen een soort tijdmachine ontdekken, en die gebruiken om er voor te zorgen dat Hitler nooit geboren wordt (Ze willen hem niet vermoorden, omdat ze zich niet willen verlagen tot hem). Maar wat er dan gebeurt.... Misschien kan er dan wel iemand opstaan die erger is dan... Dan zul je denken, hoe kan dat nou? Nou in dit boek kan het. Dan kom je in een wereld terecht waar geen Joodse mensen meer bestaan, waar zwarte mensen niet naar de universiteit mogen, waar homosexualisme verboden is en waar je voor gevangen kan worden genomen... Noem maar op. Interessant dus. Nog 100 bladzijden, dan heb ik het alweer uit. Vrij serieus onderwerp, dat wel, en dat van een Engelse stand up comedian, Stephen Fry.
Maar goed, terug naar mijn verhaal. Lekker geslapen vannacht en vanochtend ben ik lekker de deur uit geweest, naar het museum, waar schilderijen hingen van Rembrandt, Jan Steen, Hobbema, Ruysdael, Albert Cuijp, Rubens... noem maar op. Wel grappig om te zien, en ook mooie schilderijen hingen er tussen trouwens. Heb een schilderij gezien van het interieur van de kerk in Gouda, uit 1800 zoveel. Wel grappig, want daar ben ik dus binnen geweest. Lang heb ik het er niet volgehouden, ben vooral voor de Nederlandse meesterwerken gegaan, ik had van Maikel gehoord dat die er waren. Vervolgens een mooie kathedraal bezocht, de St. Pauls. Ze waren ook aan het moderniseren geloof ik, want er waren 2 nieuwe glas in lood ramen, die vrij expressionistisch waren. Maar wel mooi! 1tje was de processiedeuren en dan was er nog 1 in het plafond van de kerk. Nog een kaarsje aangestoken, maar dit keer voor iedereen die mij dierbaar is. Vervolgens besloot ik om door de winkelstraat terug te lopen naar het hostel en onderweg nog even zo'n heerlijke fruitshake te halen. Jaaa, die hebben ze hier, mjummie! En toen belde Maikel me, of ik zin had om mee te gaan naar het strand van St. Kilda, samen met Gijs en nog een meisje. Prima. Maar zij wilden eigenlijk al weg. Ook prima, dan kwam ik later wel. Zo gezegd, zo gedaan, en na wat gezoek heb ik ze dan gevonden op het strand. Heerlijk even gelegen, maar al snel begon de lucht te betrekken. Heb zelfs nog middenin een kleine cycloon gestaan. Erg raar, er waren een stuk of 30 kranten in de lucht, en opeens veel zand. En het was ook zo voorbij. Heeel vreemd. Dus maar weer op naar het hostel, waar we afspraken om uit eten te gaan. Bij de Nando's, dat is een soort grillbar achtig MacDonalds iets, weet ook niet precies. 7 uur afgesproken, kon ik nog even douchen en boodschappen doen. Om kwart over 6 was ik zo'n beetje terug in het hostel en toen kwam er een vrouw op me af in zo'n uniform van een schoonheidssalon. Of ik een gratis massage wilde. Ik zei euh, nee hoor. Voel altijd meteen addertjes onder het gras. Maar ze legde uit dat ze 'modellen' zochten voor examens. Oh... En het is echt gratis? Ja, echt waar. En toen zei ze ook nog dat ze ook mensen nodig hadden voor facials. OK! Wel gezegd, maar ik moet om 7 uur terug zijn. Geen probleem... Heeeeeeeeeeeelijke massage gehad, top tot teen. Voor en achterkant (op je vrouwelijke delen na dan he). Super! En toen ik op de klok keek stond die op 10 over 7. Ik dus gezegd dat ik geen tijd meer had voor die facial, dat ik een diner afspraak had. Bleek het al 10 voor 8 te zijn. Woeps. Had ik een massage gehad van anderhalf uur... Waren ze al klaar met eten. Dubbel woeps. Ze vonden mijn verhaal wel interessant en wilden ook wel, dus ik ze meegetroond, maar ze hadden geen mensen meer nodig voor de massage, en ik kon dus die facial krijgen.! Nog wel even een broodje bij de Subway gehaald. En de facial was lekker hoor! Heeft ook een uur geduurd, dus... Jaaa, ben lekker verwend vandaag! Dat kan je ook alleen maar overkomen in Australie he... ;). En nu dus mijn verhalen aan het bijwerken en zo even lekker kletsen met de Brabo's en meer mensen. Heb het dus wel naar mijn zin hier!
Liefs, Irene

  • 19 November 2007 - 12:16

    Virgillia:

    Is die nando's niet zo'n kip grill restauarant achtig iets?? In london werd je namelijk overspoeld met Nando's :).. wel errug lekker :D..
    Je pinguin verhaal is erg lachwekkend om te lezen!!.. :D.. Wel echt superleuk om te lezen dat je met de wildvreemste mensen echt een super tijd kan hebben! :D..

    Nog eventjes en dan is Esther bij jou.. gezellig met z'n 2tjes op stap! :)..

    Nou meid.. heel veel plezier nog!

    Hele dikke kus van Mij :D

  • 19 November 2007 - 12:26

    Freezz:

    hmmm JALOERS! beetje andere mensen aan je laten zitten he.... hmmmm :D
    KUS

  • 19 November 2007 - 14:24

    Joke:

    Hoi Irene, 't blijft elke keer leuk om jouw reisverhalen te lezen. Je beleeft veel, ziet veel en geniet met volle teugen. De pinguinparade leek mij fantastisch (niet voor elke pinguin even amusant....). Je avonturen met de bus scoren ook hoog, evenals de onverwachte gebeurtenissen, zoals de massage en de schoonheidsbehandeling, terwijl je eigenlijk zou dineren........Intussen tikt de tijd onverbiddelijk door.........
    Vandaag voor ons een belangrijke dag, ik mail je nog terug op jouw persoonlijke mail aan mij. Morgen fitness, waarbij we op de video worden gezet, die gebruikt gaat worden door iemand....het is "geheim" en ik vertel er meer over in mijn mail, wordt vervolgd. Rein was vandaag voor controle in Groningen, mag poos wegblijven. Je zult nu Esther gauw ontmoeten, zend haar aub onze groeten. Hier is het behoorlijk koud! Veel liefs van Joke.

  • 19 November 2007 - 15:25

    Rob En Netty:

    Hoi Irene,

    Fantstisch die pinquins erg leuk en een masage behandeling en nog heel leuke mensen wat wil je nog meer.Je klinkt erg vrolijk en blij zal ook wel komen door dat je zus er bijna aan komt? Rob had zondag friso nog gebeld en hij gaat naar praag. Optreden met zijn band leuk voor hem héHier is het wel koud , maar ach het is winter en we hebben zaterdag met de kleinkinderen Sinterklaas binnengehaald Quinten was helemaal door het dolle, hij had een zwarte pieten pak aan en hoopte dat hij hulp piet mocht worden bij sinterklaas. Wel leuk die intense gelovigheid en dat enthousiasme. Nu Irene mijn briefje is aanmerkelijk korter dan jouw verhalen en als we elkaar weer zien zullen we ook nog wel genoeg te vertellen hebben wij wensen je nog een spetterende tijd toe en de groetjes van ons bijden.

    r+n,


  • 19 November 2007 - 17:40

    Marlous:

    tussen de regels het kaarsje branden. Vind ik zo top. je bent gewoon lief. en leuk. ben blij dat je af en toe een beetje verwend wordt daar. En dat je het zo naar je zin hebt.
    Liefs en een dikke knuff.
    M

  • 19 November 2007 - 20:38

    Annemiek:

    He Ireen!!

    Bedankt voor je lieve kaartje/foto!
    Co-schappen zijn TOP!!
    ik vertel je alles als je terug bent!

    x

  • 20 November 2007 - 01:17

    Esther:

    Haai skat!

    Ik heb ook een wombat gezien!
    Op de camping in Terrey Hills. Hoi! 1-1 dus ;). Maar nog geen pinquins, koalas, (doodgereden) kangoeroes etc... Alleen maar stomme vliegen.

    Is het bij jou ook zo warm? In Canberra is het 34 graden, geen wind, geen zee, geen water... Vanochtend met de clubcompetitie meegespeeld van Canberra International. Maar het was veels te warm.
    Vanavond nachtgolfen voor de triple crown.

    Knufseldeflups!
    Esther

  • 21 November 2007 - 15:40

    Marina:

    hee ireen,
    Jeetje die massage klinkt erg goed!!! heerlijk als je zo veel al getrokken hebt etc. en wat zie je een hoop. Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om je bikini kwijt te raken??!! hahahaha. gelukkig hebben ze daar ook winkels he?! haha. nou veel plezier nog he

  • 22 November 2007 - 11:36

    Minke:

    die massage die je had dat was mazzel. ik wil alleen op de rug liggen (anders doet mijn nek en lamme arm pijn) en dan moeten ze de borsten aanraken. daar doen ze altijd vreemd over. lulkoek, want het is toch ook gewoon je lijf. toen mijn moeder op de schoonheidsacademie zat, ben ik veel gemasseerd (tja, oefenen)en dat vond ik heerlijk.

  • 22 November 2007 - 21:09

    Guda:

    Hoi Irene,
    Wat ontzettend lief dat ik een kaartje van je kreeg.

    Hoop echt dat je het heel erg naar je zin hebt.
    En we zien elkaar vast wel weer in december bij je moeder?

    Lieve groet Guda

  • 23 November 2007 - 04:54

    Maikel:

    Brabo? Brabo...? Wij zijn ook gewoon mensen hoor! ;-)

    Maareh, was leuk je ontmoet te hebben. Mn e-mail is maikelbroeks@hotmail.com...So drop a line...

  • 24 November 2007 - 11:19

    Akke En Bennie:

    Hoi Irene.Nou ,dat is geen boemeltje,zo te zien.Wat mooi om daar in te reizen.Enig van de pinguins,dat had Friso ook vast geweldig gevonden.We genieten van je super verhalen.Fijn dat Esther gauw bij je zal zijn,je kunt nu al aftellen.Nog bedankt voor die prachtige trein kaart en die mooie foto van dat kangaroetje op je schoot.Je bent een kei.Veel liefs van ons hoor!Dag Oma en Opa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 30621

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: