Exmouth: Geen Bereik en een grappige ontmoeting! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Exmouth: Geen Bereik en een grappige ontmoeting! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Exmouth: Geen Bereik en een grappige ontmoeting!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 November 2007 | Australië, Exmouth

Lieve allemaal!
Even een kort bericht, kan weer ergens gratis op Internet. Mijn reis met de Greyhound naar Exmouth is prima verlopen. Kan toch beter in de bus slapen dan in de trein, dus het ging eigenlijk wel snel! Op een bepaalde plek zag ik opeens een meisje, dat me wel erg bekend voorkwam, en zij zat zo met haar vinger van jajaja, waar ken ik jou toch van. Nee, niet van een tour... Wacht! Van het AMC! Heeft ze bij mij in het practicumgroepje gezeten tijdens mijn 4e jaars geval! Zooo vaag! Lieke Gietelink voor de MFASsers, en ze reisde met Lianne, maar die kende ik niet, maar die zat in datzelfde jaar. Echt heeeeel erg raar. Australie is zoooo groot en dan zie je iemand uit Amsterdam die je kent! Was wel grappig. Zij zouden echter uitstappen in Coral Bay en ik in Exmouth en op het moment dat zij naar Exmouth gaan, ga ik naar Coral Bay. Verder hadden we nog pech onderweg, een of andere riem was er af geslipt die de motor aandreef...? (distributieriem of v-snaar??), en het alarm klonk... Schijnt heel luid geweest te zijn, maar we stonden al een half uur stil voor ik uberhaupt wakker werd... euh... Uiteindelijk een half uur te laat in Exmouth aangekomen, viel nog mee dus. Moesten wachten tot de recepties van de hostels opengingen, want we waren er om half 6.... Vroeg ja.. Om 7 uur dan richting de YHA en ingecheckt. Voor 1 nachtje, want morgenavond om 10 uur ga ik dus naar Coral Bay. En ieeeeeeeeehhhh ze hebben hier kakkerlakken! Heel veel! En niet eens de Australische grote, maar de Europese kleintjes... Ieeeeeeeeeeeehhh! Getverdemme! Komt door de warmte en het eten dat in de keuken ligt... Ze sprayen wel veel, maar goed, er zijn er zooo veel. (oh en Elize, die beesten die ik zag toen ik met jou aan het bellen was, jaaa, dat waren de grote Australische..). Dus daar moet ik nog even aan wennen. Mijn brood ligt nu ook in de koelkast en heb alles laag (?) gezet want volgens de man van het hostel komen ze er dan niet in??? I don't know... Toen naar het visitor centre, mijn tours geboekt. Wilde vandaag een Whale Watch doen, geboekt, net als morgen Cape Range Nat Park en zondag een reeftour op een glassbottomboat in Coral Bay. Op het Ningaloo Reef. Maar goed, nu kom ik dus een uur geleden aan hier en blijkt.... de boot NIET te gaan... Zal ook niet he. Denk dat er een vloek op rust! Het is prachtig weer, de zon schijnt, het is 30 graden, lekker zomerbriesje... Maar op het water waait het te hard... helaas... Krijg wel mijn geld weer terug. das wel lekker dan. Nu dus even flink gebruik aan het maken van het Internet. en zo de zon in!
En zoals mijn titel al doet vermoeden, ik heb hier GEEN BEREIK! Met beide simkaarten niet, wat ik ook probeer. Wist dat Vodafone lastig zou worden, maar dat mijn NL ook niks pakt? Jammer! Jullie horen het wel als ik weer bereik heb....

Persoonlijke berichtjes:
@ Freezz: Vooruit, speciaal voor jou een persoonlijk berichtje! KUS! En over dat poolen, dat was echt geen snookeren, Michael zei ook dat de ballen kleiner waren. En lief, heb je alweer foto's gekregen? Met een ontwikkeld onderwaterrolletje? Laat je me dat weten via mail als dat zo is??? MA!

@Linda: Kijk je al weer uit naar Gran Canaria?? Ben je al weer toe aan vakantie? :)

@Lucijn: Wat superfijn om een berichtje te krijgen en wat leuk dat jullie meelezen met mijn avonturen!

@Ewald: GEFELICITEERD met je kleinzoon!

@Marcel: GEFELICITEERD met je verjaardag!

@Opa en Oma: Wat een leuk gedichtje over de kroko's!

@Janny: Wat een lief berichtje..! Hoe gaat het nu met je?

@Joke: Ik heb eerlijk gezegd nog nooi Agatha Christie gelezen... Dus weet niet of de treinreis vergelijkbaar is... En ik ben zo traag anders niet met winkelen hoor! Dat Friso nou niet van winkelen houdt, kan ik niks aan doen. Als we samen naar de supermarkt gaan word ik verschrikkelijk nerveus van zijn gepopel om te gaan, met als gevolg dat we de helft vergeten.... en wie kan er dan terug lopen? juist ja. :D.

@ Stefan: Cool dat je mijn verhalen leest! En ik snap ook wel dat je het druk hebt met je werk hoor, het leven gaat daar tenslotte ook door (zelfs zonder mij ;)).

@Virgillia: Hoe was Londen dan? en hoe heb je dat lieve zusje van mij dan wel niet verwend???

@Mama: Natuurlijk heb ik foto's van baby kangoeroetjes op schoot! Die zie je vanzelf! En ik wil wel een kerstpakket, dus ik ZORG wel dat ik bij jou kom! En... Meidenavondje dan maar als ik terug ben??

@Es: Had niet in Katherine Gorge gekanood maar in de Katherine River.. Maar goed, het idee is hetzelfde? Een pot nat! Al lekker aan het voorbereiden?? En hoe waren de Peking Acrobats? Heb je me niks over verteld!

@El: Was lekker he om ff te bellen. Hoe is het nu met je? En hoe gaat het blok? En ben je naar het feest geweest?

@Judt en Bar: Wat superfijn om van jullie beiden zo'n lange mail te krijgen, maar goed, dat heb ik jullie ook weer terug gemaild!

@Papa: MCA is inderdaad Alkmaar! Dus dat wordt bij jullie eten en slapen!

@Minke: Jij mag dan wat traag zijn, maar dat is niks vergeleken bij deze jongen! En ik weet nog totaal niet wat ik allemaal wel en niet mag in de verschillende ziekenhuizen, ik zie het vanzelf wel, laat het maar op me af komen!

@Rob en Netty: Leuk om wat over de kleinkinderen te horen! Treinreis zal inderdaad wel een hele belevenis zijn geweest! En ja, MCA is Alkmaar!

@Marguerite: Wat lief, je berichtje! En leuk om ook wat over Martijn en Rogier te horen!

@Marina: Tornado?? Brisbane? Huh?

@MFAS: FIJNE EJW! En ik ben in voor MFAS 110 goes Boston! Zeker weten! Zou ik echt heeeeel erg tof vinden!

  • 01 November 2007 - 08:19

    Virgillia:

    Hey ireen... niet lullig bedoeld maar als ik al deze verhalen zo samenvat.. klopt het dat dan dat er veel niet door is gegaan?? Wel jammer allemaal :(... Gelukkig lees is ook allemaal positieve verhalen :)..
    Wel erg leuk om te horen dat je bekenden tegen komt aan de andere kant van de wereld.. ik had psies hetzelfde in londen.. alleen dat is wel een stuk dichterbij ;)..

    Was van het weekend nog bij je moeder wezen eten met z'n allen.. friso heeft ons leren pokeren en ik had de smaak te pakken :p.. Alleen elize heeft me helemaal eruit gebluft.. :( (gelukkig speelden we niet om geld ;))

    Ik heb elize de 3e harry potter boek gegeven.. in engeland heb je een limited edition en ik had haar beloofd telkens als ik naar londen ga, het volgende deel voor haar mee te nemen. :).. en... toen zij bij me in londen was hadden we een plastic kroontje gekocht maar elize zal elize niet zijn als ze met haar kont erop gaat zitten en de kroon door midden breekt. :P
    Owh en ik heb een koekblik gegeven van Mucha met zijn werk: de 4 seizoenen... :) echt super mooi!! :D

    Nou meid.. geniet er maar van en esther vertelde me al dat ze al aan het pakken is :P..!!

    Hele dikke kus en veel plezier nog!

    (k)

  • 01 November 2007 - 09:39

    Joke:

    O, Irene, kakkerlakken, houd je nu nooit op met het melden van enge beesten?!? 't Zit ook niet mee met je geboekte reisjes en afspraken. Hoort dat misschien bij Australië? Wat grappig, dat je dat meisje uit Amsterdam hebt ontmoet, ja, meid, de wereld is klein, al zou je dat niet denken. Ik weet nu zeker dat Friso's tegenzin in winkelen bij mij vandaan komt, het is heel herkenbaar. Ook ik wil zo snel mogelijk een winkel kunnen verlaten......Meisje, geniet jij maar lekker verder; hier nadert de reünie met rasse schreden. Zojuist nog een klasgenoot aan de lijn met wat praktische tips voor mijn speech (brbrbr). Tuinhuis heeft bijna zijn dak. Dinsdag komt er hulp voor dakbedekking. Tot gauw maar weer! Vanuit een rustig en qua temperatuur (13 graden) aangenaam Westerbork heel veel groeten!

  • 01 November 2007 - 20:30

    Marije:

    Ben benieuwd hoe het met zo'n boot is om het rif te zien. Veel plezier!! En kijk je goed je spullen na? Die kleine K-beestjes kun je misschien wel over het hoofd zien brrrrrrr... Ik vind kakkerlakken ook zo vreselijk smerig.

  • 01 November 2007 - 21:24

    Esther:

    Eej skat!

    Whahahahahaha Jij bent echt geweldig he!
    Het zal wel weer 's niet dat er een tripje doorgaat. How come!?
    En dan die kakkerlakken!! Heb je de snijplank bij de hand? Die kun je op de kakkerlak gooien en dan er bovenop springen (kortom, gebruik nooit een snijplank in Australie, tenzij je m zelf gekocht hebt en weet wat je ermee gedaan hebt shock!). Maar ja, waarschijnlijk komt die waarschuwing alweer te laat... ;)

    Maar euh... hebbie nog niet genoeg whales gezien dan?
    En ik hoop dat de glassbottomboat interessant is. Volgens mij is snorkelen/duiken veel leuker. Heb zelf ook die gbb gedaan, maar vond er niet zo heel veel aan.

    Enneuh, de peking acrobats waren gaat wel leuk. ofzo? Sommige acts waren supermooi (idioot lenige meisjes die zich alle kanten opvouwen, en een meisje dat stoelen opelkaar stapelt tot aan de nok, en dan daarbovenop nog eventjes een handstand doet. Weird), maar de rest vond ik nou niet echt spectaculair. Cirque du soleil is natuurlijk het beste :D.

    Grappig dat je jaargenoten (nouja, halvejaarsgenoten) tegen kwam in Ozzieland!

    Ik ben bijna bij je!!! MA!

  • 04 November 2007 - 07:49

    Marina:

    ja echt een tornado, was op het nieuws sochtends. dus je kan je voorstellen dat ik meteen wakker was toen ze dat zeiden hahaha. gelukkig heb je het dus niet gemerkt. Hee ik zie 30 graden :) werd wel tijd he?? hahah. lekker joh. we hebben geduimd dat het mooi werd voor je. Duncan slaapt sinds vannacht op zijn nieuwe kamer. superspannnend natuurlijk. ik denk niet dat je het nog herkent als je terug bent. nou geniet er nog even van. het is al weer november dus het gaat al weer erg hard.
    veel liefs en nog veel plezier....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 30620

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: