Na regen komt.... ZONNESCHIJN! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Irene N - WaarBenJij.nu Na regen komt.... ZONNESCHIJN! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Irene N - WaarBenJij.nu

Na regen komt.... ZONNESCHIJN!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hai allemaal!
Ik heb dit keer hopelijk niet superveel te melden, want ik heb eigenlijk een paar heerlijk rustige dagen gehad. Donderdag om 8 uur 's ochtends naar Lake Tekapo gereden, onderweg sneeuw gehad! Raar joh. En het weer was weer eens bar en boos met regen, veel regen. Dus toen we bij Lake Tekapo waren aangekomen, was huppakee, naar binnen in het hostel met uitzicht op het meer. Beetje jammer alleen dat je dat meer niet kon zien. En dat terwijl het op 10 meter afstand van het hostel was... Zo regenachtig en mistig was het dus. Aangezien het 'centrum' van Lake Tekapo een behoorlijk eindje wandelen was, besloten Bernie (een Italiaans meisje, ze heet eigenlijk Bernadette, maar ik mag haar Bernie noemen :S) en ik om lekker in het hostel te blijven, we hadden immers allebei nog een boek te lezen en de open haard was aan. We hadden onze boodschappen eerder die dag al gedaan omdat de buschauffeur uiteraard wist hoe groot dat centrum van Lake Tekapo wel niet was. Boek dus half uitgelezen en verder niet zoveel gedaan! Was wel blij dat we er maar 1 dag bleven, best een saai plaatsje, al zal het er in de zomer schitterend zijn en je schijnt er ook mooi te kunnen wandelen en hiken. Maar goed. Volgende dag naar Christchurch, om half 9, dus dat was wat later dan normaal. We kwamen in de middag aan en besloten om souvenirs te gaan kopen. Bernie zou nl. de volgende dag (vandaag dus) teruggaan naar Sydney waar ze een bijna een jaar heeft gewoond. Konden we die suffe souvenirshops toch niet vinden.... Weird... Normaal word je er mee plat gegooid als je ze niet wilt zien en nu... Geen een te bekennen. Raar! Maar goed, uiteindelijk besloten we niet zo eigenwijs te zijn, en het te vragen. Waren we er bijna. En veel souvenirshops dat ze hebben hier, geweldig. Dus mijn eerste lading souvenirs gekocht... :D. En trouwens, we genoten prima van het weer, want het zonnetje scheen volop en in plaats van mijn zo'n beetje gebruikelijke 4 of 5 lagen kleding, droeg ik nu alleen een shirtje en een vest! Joehoe. Vervolgens naar het hostel, even geinternet en toen hebben we eten gehaald bij de Indier, heerlijk. Hebben het opgegeten in het hostel, dat was om de hoek en bij take away's betaal je 6 tot 7 dollar minder (hebben ieder 10 dollar betaald, da's plm 6 euro). Vervolgens nog ergens een drankje gedaan, maar vrij vlot weer naar het hostel gegaan. Bernie is een superaardige meid, maar ja, ik mis Chelsea en Sarah-Jayne! Bernie moest ook om 4 uur vanochtend de shuttle naar het vliegveld hebben... Dus nog even in bed wat gelezen. Vandaag redelijk op tijd opgestaan, kon ook niet anders, want eerst ging een japans meisje weg, om 3 uur, toen Bernie, en toen om 7 uur ofzo nog twee meiden. Toen was ik wel wakker. Vandaag nog wat rondgehangen in Christchurch, wat geshopt, kiwi's gezien! (EINDELIJK!). Mocht geen foto's maken, het was er schemerdonker en mocht geen geluid maken, want die beestjes zijn zo lichtgeraakt als maar zijn kan. Vervolgens nog de kathedraal van binnen gezien, mooi, en een kaarsje aangestoken. Dat was het wel, wat een belevenissen weer (NOT). Maar, wel mooi weer! 3-kwart broek aan, slippers aan, singlet aan, wel een vest mee, ik ben weer gelukkig.
Morgen naar Kaikoura, voor de whalewatch en dan gaat mijn terugreis op maandag toch echt beginnen, eerst met de bus naar Picton, vervolgens met de ferry naar Wellington, om 's avonds de trein te pakken naar Auckland, die op dinsdagochtend aan komt. Dan heb ik nog 1 dag in Auckland,(o.a. om mijn geld van de vliegreis van Wellington naar Picton terug te krijgen, dat baggagegedoe! Tis gelukt!) slaap die nacht op het vliegveld en woensdagochtend vlieg ik dan om half 7 naar Sydney en vervolgens naar Darwin! Best raar, heb hier een leuke tijd gehad en ben gewoon ook bijna op de helft van mijn trip! (duurt nog wel 2 weken, maar het voelt als de helft!).
Goed, hier laat ik het bij voor vandaag!
Veel liefs,
Irene

  • 06 Oktober 2007 - 07:46

    Joke:

    Hoi Irene,
    Al denk jij dat je een saai verslag van een paar saaie dagen hebt gemaakt, niets is minder waar, hoor! Kostelijk vond ik de beschrijving van het uitzicht op het meer vanuit het hostel.......het lijkt Nederland wel, nu hangt er ook hier mist en alles lijkt kleurloos, bah. Moest erg lachen om de zoektocht naar de souvenirshop, het lijkt dan of de duvel ermee speelt, hè? Fijn, dat je geld terug krijgt van die bagagetoeslag, hulde. Vakantie betekent ook: rust en lekker een boek (kunnen) lezen, niets mis mee. De score van de reunie staat inmiddels op 25 en ook vandaag verwacht ik aanmeldingen. Tot 10 oktober kan men inschrijven. Er zitten ontroerende en onthutsende levensverhalen bij, de kinderkopjes van weleer zijn veranderd in soms diepdoorgroefde gelaten, de meesten herken je niet meer. Alvast een goede terugreis gewenst naar Australie, veel liefs van ons.

  • 06 Oktober 2007 - 08:16

    Marije:

    Ha Irene,

    Nog even en weer terug naar australie. Jammer hoor. Onze mannen stappen zo in hun bolide. Ben benieuwd hoe ze het vandaag gaan hebben. Ondertussen doet Milou haar best dit berichtje te ontregelen. En maar op de knopjes drukken.

    Morgen naar pake en beppe.

    veel plezier nog even in NZ

  • 06 Oktober 2007 - 11:11

    \Joke Pleijster:

    Lieve Irene
    Ben heel erg blij voor je
    dat de zon schijnt.
    Geniet van alles wat je meemaakt.
    Ik lees het met veel plezier.
    Groetjes Joke Pl.

  • 06 Oktober 2007 - 15:26

    Marlous:

    Hoi Meissie, eindelijk een betje warmte. Zo moet het ook zijn. Hier is het stil met jou in Australie, Elize in St Fransisco, Esther op Papendal en Ewald in Schiedam. Maar ik heb Honey!!!
    Ik mis je. Dikke kus

    M

  • 06 Oktober 2007 - 17:18

    Marina:

    hee gelukkig dat het weer wat beter aan het worden is. werd wel tijd he? haha. hopelijk blijft het nog even mooi. geniet ervan.... kus

  • 07 Oktober 2007 - 12:14

    Esther:

    Hi Fuf nog een keer!

    Ik lees nu pas dit verhaal, nadat ik eerst het laatste verhaal heb gelezen. Hoezo logica ;).

    Zoals Joke al zei: mist mist mist. Maar, de zon is gelukkig nog wel sterk genoeg om daar doorheen te piepen. En als ie dr dan is, wordt het zo 20 graden. Mam zit nu lekker in de tuin in zomerjurk! (en ik ga zometeen huiswerk maken...)

    Kus

  • 07 Oktober 2007 - 17:41

    Freezz:

    De wederkerende-omgekeerdevenredige-terugwerkendekracht-anti-regen/koudheisdans werkt!!!
    :D
    Keep your head up Honey!!!!
    KUS !!!

  • 11 Oktober 2007 - 07:49

    Liezie:

    Joehoe meiss!!

    Ik lees dit pas nadat ik de vorige heb gelezen en nadat ik je gemaild heb.. Ik had nog wat in te halen wegens gebrek aan internet :P.. hihihi

    Je klinkt weer wat blijer lieverd! Gelukkig maar!

    Dikke kus!
    Eliezj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 30619

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: