Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Augustus 2007 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal!
Ik ben vanochtend dus erg vroeg aangekomen op Brisbane Airport.! Daarna op zoek naar het hostel, lukte met de kaart toch niet helemaal... Zelfs niet als ik de kaart meedraaide met waar ik heen liep... Maar goed, even gevraagd en toen kon ik ongeveer de helft terug (you go uphill, downhill and back uphill, ja lekker met zo'n backpack op je rug..) En toen mocht ik helaas nog niet inchecken, om 9 uur 'sochtends. Jammer, want was best moe. Maar goed, spullen gedropt, en de 1e de beste foodcourt ingedoken voor n ontbijtje. Daarna op jacht naar zonnebrand, aangezien het hier regent, al vanaf zondag... Lekker weer... T blijft nog n paar dagen zo, ongeveer als ik wegga klaart het op. Daarna naar de vodafone, een Australische simkaart gekocht, met nummer: +61424869927. Ik blijf ook gewoon mn NL simkaart er in houden, voor jullie goedkoper om me daarop te smsen! Toen wat boodschapjes gedaan, broodje gegeten, naar visitor information center en daar wat highlights te horen gekregen. Maar ja, zie je me al door een mooie tuin lopen in de regen?? Hmmm. Misschien als het even droog is. :D. En overmorgen ga ik ws. dolfijnen voeren, al of niet in combinatie met walvis watchen. Vraag me alleen af of die te zien zijn met regen, en hoe het zal zijn op de boot met wind. Maar kwam net een meisje tegen, Katja, met wie ik nu ook in t Internetcafé zit. Die zegt dat Harvey Bay misschien wel beter is voor whale whatching, omdat zij daar is geweest en daar waren ontelbare tours. Dus wie weet, splits ik het in 2en.
Dat was het voor nu, heel veel liefs van een nog wat moeie Irene

Vanes: Alvast een fijne verjaardag morgen! Weet niet of ik dan in een Internetcafé zit namelijk.

Es: heb jij nog tips over de dolfijnvoederij/whale whathing?

Dikke dikke kus!

  • 21 Augustus 2007 - 08:58

    Annemiek:

    Ben blij dat je er bent!
    Heel veel plezier!

    kus Anne

  • 21 Augustus 2007 - 08:59

    Freezz:

    Hahaha ik zie het helemaal voor me, Irene met de kaart op weg :) Jammer dat het regent (het is hier stralend weer sorry...) maar die whales zijn toch al nat dus die vinden een beetje regen niet erg hoor :D (ik ben echt heeeel benieuwd hoe je dat vindt!!) Peel vlezier!

    kus

  • 21 Augustus 2007 - 09:25

    Eliezj:

    Lieverd!!

    Wat leuk om te horen dat je veilig bent aangekomen! Ik ben jaloers op je aankomende whale-watching-praktijken! Geniet er maar heel erg van!...

    Ik ga aan Gil vragen hoe zij dat nou deed met die gratis smsjes.. Dan kan ik je helemaal gek smsen!!

    KUS!
    Eliezj

  • 21 Augustus 2007 - 10:20

    Joke:

    Wat fijn, dat je bent gearriveerd. In gedachten zijn we steeds met je mee op reis. We vormen ons al een beetje een beeld van het leven down-under. Maar daar kan het dus net zo regenen als hier......, alhoewel het hier momenteel best aardig weer is. Geweldig, dat je de dolfijnen en walvissen gaat zien. Wil je hen van mij heel veel lieve groetjes zenden? En dat kaartlezen moet je nog even oefenen, hoor( moet je horen wie het zegt...!!!!). Zojuist even met Friso gesproken. Vind hem erg dapper.
    Tot de volgende keer, Irenelief, dit is een geweldig communicatiemiddel. Veel liefs, Rein en Joke.

  • 21 Augustus 2007 - 11:40

    Ewald:

    Hoi Irene, Fijn dat je goed bent aangekomen. De rest zal (up hill) ook wel goed gaan. Is je Hostel (kijk naar het noorden) naar je zin? Veel plezier met de walvissen, het is echt heel gaaf als je ze te zien krijgt.
    Groet Ewald.

  • 21 Augustus 2007 - 12:44

    Akke En Bennie:

    Hallo dappere Irene.Wat heb jeons allen een mooi bericht gestuurd. we vinden je erg moedig en volgen je met veel genoegen.Zijn wij ook eens in Australie!We wensen je een fijnne reis ,leuk dat je Katja hebet ontmoet en hopelijk de whales.Veel liefs .Oma en Opa A en B.

  • 21 Augustus 2007 - 14:36

    Rein:

    Fijn dat je heelhuids in tegenvoeterland bent aangekomen! Veel plezier en geniet van walvissen, dolfijnen etc. Waarom is kaartlezen voor sommige mensen nu zo moeilijk? Ik begrijp nu waarom sommige mensen een TomTom anschaffen. Ha ha!
    Liefs van hier/ Rein en Joke

  • 21 Augustus 2007 - 15:56

    Marlous:

    En lieverd is de zon nog een beetje gaan schijnen vandaag? Hier is het ook niet echt mooi weer hoor. En het ontbijtje? Bijzonder? Australisch? Kan niet wachten tot je volgende berichtje.
    Dikke kus
    M

  • 21 Augustus 2007 - 16:35

    Ju:

    Tisset nog glukt met de tshirts? Leuk dat je nu al wat van je laat lezen, zwemse met de dolfies en wallies..
    Kus

  • 21 Augustus 2007 - 20:15

    Esther:

    Kut... Heel verhaal... pakt ie m niet.

  • 21 Augustus 2007 - 20:18

    Esther:

    In het kort dan nog maar een keer:

    Whalewatching moet je op een schip doen. Goh. Maar of je dat in Brissie doet of in Hervey Bay... Het hangt van het tijdstip af he. Moet je toch ff Lonely Planet raadplegen, of navragen bij de locals.
    Dolfijnen gaan we saampies doen zoals we al gesmst hebben :D.

    Telnr van site gooien, want anders kunnen vreemde mensen (die via een 'bot' zoeken) je bellen, net zoals dat je rare mailtjes krijgt van onbekenden. De mensen die je willen bereiken hebben toch je NL nummer.

    Hoe is het hostel? Mooi? Heb je een beetje kunnen slapen? Is het relaxed op de kamer?

    Knufs,
    E


  • 21 Augustus 2007 - 20:20

    Esther:

    Ohja,
    En ik heb vandaag zoveel gefietst:
    Oostzaan--> Purmerend: mooi weer
    Purmerend --> Amsterdam CS: bewolkt
    Amsterdam --> Oostzaan: regen

    Dus ik ben ook al drijfnat geweest vandaag ;).

  • 22 Augustus 2007 - 07:53

    Papa:

    Wat een reis! En dan helemaal alleen aankomen, vreemd land, vreemde mensen, jet leg... Rust ook maar even lekker uit, lekker bijkomen dan geniet je daarna des te meer. Waar vind ik die images eigenlijk op deze site? Kan ik mijn bericht ook wat opvrolijken!

    Dag lieverd, dikke kus van je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 30617

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: