Ode aan de schoen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Ode aan de schoen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Ode aan de schoen

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 December 2007 | Australië, Sydney

Hai allemaal!
Ik heb mijn schoenen weggegooid, mijn lieverds, mijn mooie (ahum) rooie schoenen, die ik al 5 jaar had en die al helemaal versleten waren in Nederland al! Weggegooid, alsof ze niks waren, niet belangrijk genoeg om mee terug te nemen naar Nederland, om ze daar in te lijsten (of wat je dan ook met schoenen doet). Zomaar, de prullenbak in. Zonder ze bedankt te hebben, mijn lieve rode schoenen.... Die me overal heen hebben gedragen, en die het niet erg vonden om nat te worden, of een hele dag buiten te zijn. Die schoenen, ik was er zo blij mee. En alsof het niks was heb ik een paar dagen later OOK een paar slippers weggegooid, alsof het heeelemaal niks was. Weg, in de prullenbak ja. Dat witte ding wat in de dorm staat weet je wel? Waar een plastic zakje is, en die niet elke dag geleegd wordt, zodat je nog even extra wordt geconfronteerd met het onmogelijke wat je TOCH gedaan hebt. Het Weggooien. Van de schoenen ja, en de slippers. Maar hee, ik heb nieuwe schoenen gekocht! En ook nieuwe slippers. Dus he, bedankt schoenen, maar niet te lang getreurd, IK zie er weer toppie uit :P.
Goed, dat was even een grapje.
Was gebleven bij dinsdag, toen hebben we Sydney verder verkend. Beetje cutureel gedaan. Heel veel oude gebouwen bekeken, die allemaal toevallig in dezelfde straat stonden. We zijn nog een galerie binnengeweest, was wel grappig. In de bibliotheek van Sydney was het trouwens ook erg mooi! Heel veel boeken, zoals een bieb eruit hoort te zien, met van de laddertjes, en houten kasten... Geweldig. In de hal lag nog de map van de ontdekkingsreizen van Abel Tasnamn op de vloer, ook erg leuk om te zien. Vervolgens het museum van Syndey in geweest, over de geschiedenis van Sydney en hoe het ontstaan is. Vervolgens hebben we de dag mooi afgesloten met het shoppen! Ik heb (uiteraard :P) niks gekocht, maar Es wel. Was wel lekker, 2 girls out shopping! Niet erg laat gemaakt, waren allebei nog best erg moe en de volgende dag gingen we naar de Blue Mountains! Woensdag dus, op naar Katoomba. Met een tourbus. We zouden dan zelf een nachtje overblijven daar, omdat we graag wilden gaan paardrijden daar, schijnt echt supermooi te zijn. Mooie tour gehad, en we hadden echt mazzel, want het was weer droog na een dag snertweer en een nacht heeeeele harde (en veel) regen! We hebben door de Grand Canyon gewandeld, door het REGENwoud. Omdat het zo hard had geregend (natste november sinds 102 jaar, kijk Irene is weer ergens...), kwam al het water nu nog naar beneden via watervallen en door de rotsen en het lag overal, veel stroompjes waar we dan doorheen moesten en het hele bos was gewoon dampig. Erg mooi wel! En als je loopt is het niet erg als je af en toe eens een drupje water op je krijgt, wel lekker verfrissend hoor! We hebben de 3 gezusters nog gezien, een rotsformatie. Het verhaal gaat dat dat ooit 3 mooie dochters waren die met hun (magische kracht hebbende) vader op reis waren. Die vader had echter niets te eten meegenomen en moest dus op jacht. Hij zei tegen zijn meiden dat ze op de rots op hem moesten wachten en hij ging op jacht. De meiden verveelden zich, en gingen met stenen gooien. En toen... toen raakten ze een bunyip, een eenogig monster, die natuurlijk wakker werd en op zoek ging naar die meiden. De vader, druk op jacht, zag opeens de bunyip de berg op lopen, richting zijn mooie dochters... Hij wist dat hij niet meer op tijd daar kon zijn, en pakte zijn toverstok. Richtte die op de meiden en veranderde ze in steen. De bunyip, die natuurlijk ook niet gek was, keek meteen om zich heen waar die magie vandaan kwam. Op dat moment richtte de vader zijn toverstok op zichzelf en veranderde zichzelf in een dier (ben alleen vergeten welk dier). En de bunyip kon niet bepalen waar de magie nou vandaan kwam en ging het bos weer in, lekker verder slapen. En als je nu dat dier (de vader) ziet graven in de grond, dan weet je dat hij op zoek is naar zijn toverstok, om zichzelf weer te veranderen in de vader, maar het belangrijkste, om de 3 rotsformaties weer te veranderen in de 3 mooie dochters die hij had. Moraal van het verhaal? Ga nooit onvoorbereid op reis en blijf bij elkaar.
Goed, verder hebben we nog wat mooie uitzichten gezien enzo, was echt de moeite waard! Op naar het hostel, waar we werden gedropt door het busje van de tour. Meteen vragen waar we de volgende dag konden paardrijden, KON het niet... hmmm... De paardengriep heerst, en dus mogen ze niet rijden want dan kunnen ze het overbrengen (beetje MKZ???). Helaas... Zaten we daar in Katoomba. Beetje jammer. Maar goed, he, we zijn op reis, niet getreurd, dan konden we de volgende dag ook wel een wandeling maken en niet te laat terug naar Sydney. Lekker geslapen, weer met zijn 2 op 1 kamer. Prima toch?! Volgende dag mijn schoenen (die rooie ja...) weggegooid, die konden echt niet meer. We waren ook niet van plan een hele lange wandeling te maken, gewoon ff eruit, met flipflops. Aan de receptie gevraagd wat een leuke wandeling was.... FOUTJE. Kwam ze met een wandeling van 5 a 6 uur aanzetten... Euh... Laat maar zitten. De kortste wandeling die ze kon bedenken was alsnog 3 uur en we hadden nog zere benen van de dag ervoor. En niet zoveel zien. En er werden thunderstorms voorspeld en we hadden niet zo'n zin om daar midden in te zitten. Dus... Maar Es had een goed plan. We konden ook naar de dayspa. Lekker toch?! Wij daarheen, hadden ze geen sauna en zwembad/bubbelbad... Alleen massages enzo. Niet helemaal de bedoeling. Maar daar vertelden ze dat ze in het Olympische (??) bad een sauna en een bubbelbad hadden. Dus zijn we lekker daarheen gegaan! Heerlijk. Goedkoop! Super. Lekker relaxt! We hebben ons daar wel vermaakt, ook met het koekeloeren naar kinderen die zwemles kregen, altijd leuk om te zien. Vervolgens in het hostel nog een broodje gegeten en toen op naar Sydney. Kwamen we niet al te laat aan, maar he, we moesten nog eten halen enzo. Besloten tot pizza en lasagne (afhaal), ook omdat ons hostel geen oven heeft :S. Raar toch. Daarna lekker met Friso gebeld en mama stuurde een sms en die was dus ook thuis! Dus die ook nog gebeld. Lekker weer allemaal. Alle mooie verhalen over Praag gehoord van Friso. Ik weet weer dat ik mijn best moet gaan doen als ik thuis ben, want hij ligt nog veel te goed in de markt... hahaha. Vervolgens was het al wel erg laat, maar hebben we wel nog lekker thee met timtam gedronken. Gisteren, vrijdag, had ik 6 JAAR met Friso! Super! Erg jammer dat ik dat niet met hem gezellig kon vieren. Ik weet nog 6 jaar geleden, op een vrijdagavond, onze eerste date en het was meteen pats boem raak. (moet zeggen, dat was het stiekem al 6 jaar geleden op 3 november, maar ja, daar waren we zelf nog niet helemaal achter...) Maar, Friso en ik gaan het uitgebreid vieren als ik weer thuis ben! Lekker.
Gisteren hebben we lekker uitgeslapen. Vervolgens zijn we naar de Town Hall geweest, maar daar mochten we helaas niet helemaal in, omdat er iets gaande was. Erg jammer, want wat we konden en mochten zien, was errruug mooi! Toen op naar de St Andrews Cathedraal, de oudste kathedraal van Oz. Ook weer een plaatje om te zien. Toen zijn we nog een keer de Queen Victoria Building in gelopen, om de enorme kerstboom nog eens te zien. Geweldig. Volgens mij hebben we verder nog wat geshopt, maar het is een beetje weggezakt, bij Es ook.... Suf he?! Toen richting Manly, Cold Rock gegeten, heerlijk en vervolgens met de golfmensen uit Holland wat gegeten in een steakhouse. Lekker, maar beetje duur voor backpackersbegrippen. Nog wat gedronken erna, was errug gezellig! Om 11 uur weer terug met de ferry, want ja, die gaat ook maar om de zoveel tijd.
En hier laat ik het even bij, vandaag komt nog! Mijn tijd is bijna op zie ik!
Dikke kus!
Irene

  • 01 December 2007 - 08:46

    Joke:

    Hoi Irene, waar is dat abonnement van jou op dingen, die NIET doorgaan?? Die schoenen en slippers hebben echt hun tijd gehad, hoor, maar dat je er eigenlijk moeilijk afscheid van kon nemen, snap ik heel goed.
    Hier waait het nu behoorlijk hard, wie weet zit er wat Australisch bij? Wat een mooi verhaal van die drie zusters! Tja, en Friso zweeft nog steeds, hoor, het wordt echt tijd dat jij hem met beide benen weer op de grond krijgt. Is het al weer 6 jaar geleden??? Ik weet het nog als de dag van gisteren, dat je bij ons kwam en bleef eten.....Fijn, dat Esther en jij nog zoveel mooie gebouwen en musea kunnen zien en samen gezellige dingen kunnen ondernemen.
    Sneu van de paardengriep (abonnement??).
    Vandaag al weer 1 december, het is niet bij te houden zo snel de tijd gaat. Nog fijne dagen gewenst voor Esther en jou. Liefs van Joke.

  • 01 December 2007 - 08:57

    Marije:

    Friso en Ireen, gefelciteerd met jullie 6 jaar. hmmmm, ik snap het wel van die rode schoenen. Er is niet voor niets een sprookje over en een mooi liedje van David Bowie. kus

  • 01 December 2007 - 11:16

    Marlous:

    En zijn je nieuwe schoenen ook rood? En ga je zo ook zo lang houden?
    gefeliciteerd met jullie 6 jaar!. Zo lang alweer.
    Bedoel je dat jullie uitgeshopt zijn? Kan me niet v
    oorstellen, maar het meenemen he? Hier alles in de ban van St Nicolaas. kerstbomen heb ik nog niet gezien, maar dat zal volgende week wel anders zijn.

    Kus M

  • 01 December 2007 - 12:46

    Freezz:

    Put on your red shoes and dance the blues... ;)

    6 jaar alweer schat...GAAF HE!! als je thuis bent dan gaan we even GOED vieren maar dat wist je al :) O en ik heb KNOPJES!! haha gek, nu is het blauwe monster ook weer compleet...! Kan ie meteen getaxeerd worden voor de verzekering haha. Ik vond het heerlijk om je weer even te spreken maar de filmpjes waren nog wel weer even gaver!! heel cool! KUS!

  • 01 December 2007 - 13:25

    Liezj:



    potverdikkie 6 jaar..ik was de data helemaal vergeten!! Hoe dom!!! :|.. heb friso nog niet eens gefeliciteerd en jou ook niet ondanks dat ik je net aan de tel had!!

    Bij deze dan maar: Gefeliciteerd met jullie 6 jaar... :D...(ja ik meen het echt, al komt hetnu wat geforceerd over)

    Dat verhaal van de 3 zusters, heb ik al een keer gehoord. Maar dan met 7 zusters, en ergens in Engeland... Misschien waren dat wel nichtjes van elkaar ofzo, en de vaders dus broers en hebben ze niet geleerd van elkaars fouten. :D

    Nou kus!

    Eliezj

  • 02 December 2007 - 10:41

    Judy:

    Hoi lieve Meid,

    Hoe moet dat nou als wij nog eens samen op pad gaan, dan vind ik je niet meer terug zonder je schoenen ;)
    Ik wens je nog veel avontuur deze laatste weken..
    Kusz

  • 02 December 2007 - 14:29

    Akke En Bennie.:

    Lieve Irene en Esther.
    Hart l dank voor die mooie kaart van Karlgoorlie.Net even met Friso gebeld ,was verrukt over Praag.Fijn gemuciceerd en wou zo wel weer terug.Gister zijn Chris rn Lucijn 30 jaar getrouwd.Wat lief van dat kaarsje branden!Nog WELKOM VOOR Esther.Fijn he?Geniet nog maar even saam pjes.Een paar weekjes nog en zijn jullie weer thuis,wat zal mama en papa en zus daar naar uitzien en te denken aan Friso.Hier alles goed.Tot weerzien en veel liefs van Opa en Oma,met 1 miljoen kusjes.Doei! P.S.Jullie zijn ook 3 mooie dochters!!!(Maar niet van steen)

  • 04 December 2007 - 20:40

    Marguerite:

    Gefeliciteerd met jullie 6 jaar samenzijn. Ik weet nog dat je Friso aan ons voorstelde. Wat straalde je! En hij ook! En volgens mij vliegen de vonken er nog af!
    Leuke dingen doe je samen met Esther. Bijzonder om dit als zussen mee te maken.
    Heb je een foto van je rode schoenen en van je slippers gemaakt voor je ze weggooide?
    Wat is een Cold Rock? Een ijsje?
    Zaterdag gaan we naar Rogier toe. Die wordt 30!!
    Gisteren een mail van Martijn ontvangen dat hij in maart een week komt.Zonder Brenda deze keer.
    We wensen jou en natuurlijk Esther veel plezier toe.

    Liefs van Arthur en Marguerite

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 30623

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: