Cairns tot nu toe (veeeel gedaan!) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Cairns tot nu toe (veeeel gedaan!) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Cairns tot nu toe (veeeel gedaan!)

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

15 September 2007 | Australië, Cairns

Hai allemaal,
Nou eindelijk komt ie er dan, mijn bericht met belevenissen in Cairns en omstreken tot nog toe! En ik heb best veel gedaan, dus het zal wel een lang verhaal worden...
De zaterdag dat ik zo'n beetje was aangekomen, heb ik door Cairns geslenterd, wat over de Esplanade gelopen etc. 's Avonds ben ik in de Rhinobar wezen eten met een Duits en Koreaans meisje (het Koreaanse/Japanse Engels is NIET te verstaan...), was wel gezellig, maar t was zo verschrikkelijk lawaaierig... Rhinobar heeft een 'uniek' concept, je krijgt daar gratis eten, maar je moet wel een drankje a 4 dollar bestellen. Tsja. En het eten is niet supergeweldig, maar wel ok. Na het eten zijn we snel terug gevlucht naar het hostel en daar kwam ik een Nederlands meisje tegen, Sylvia, en daar ben ik mee uitgeweest die avond. Supergezellig. Zij kende al wat mensen en dan wordt je groep weer wat groter, en dan babbel je weer eens met die of die. Leuk dus! We zijn nog naar binnen gesneakt bij een tent waar je eigenlijk 10 dollar entree moest betalen, maar dat ging ons te ver... Met hulp van een andere jongen ging dat wel erg gemakkelijk, prima toch? ;) We hebben het niet heel laat gemaakt, maar ik heb de volgende dag wel lekker uitgeslapen, t was immers zondag...
Die dag heb ik heerlijk op the Esplanade in mijn bikini liggen zonnen en lezen, prima! Wel grappig, er is een lagoon en gras en daarnaast rijden gewoon de auto's en iedereen ligt daar in zijn bikini. Je moet het zien om het te snappen denk ik... Die avond ben ik gaan BBQen op the Esplanade met Sylvia en nog wat Duitse mensen. Was ook weer erg gezellig. Ze hebben hier publieke BBQ's, gratis, werken op gas. En iedereen laat ze schoon achter! En ze werken allemaal! En 's ochtends worden ze helemaal schoongemaakt! Wat een wonder! En deze week is het Cairns festival, met allemaal bandjes en dingen op the Esplanade, dus we hadden achtergrond muziek, salsa achtig. Dus we bleven daar nog een tijdje hangen en uiteindelijk zijn Sylvia en ik samen terug gegaan naar het hostel en daar nog even gekletst. Niet meer uit geweest, want zij moest vroeg op voor Cape Tribulation en ik zou naar Hartleys gaan.
Maandag 10 sept ben ik naar Hartleys Crocodile Adventures geweest, waar Vanessa 7 of 8 jaar geleden 6 weken stage heeft gelopen. Ik werd best vroeg opgehaald, om 8 uur al! Ik kon daar aangekomen meteen de rondvaartboot instappen die tussen de kroko's voer. Die krgen af en toe een hapje en dat was best spectaculair. En zowiezo wel cool dat de kroko's om je boot heen zwemmen. Daarna ben ik naar de cassowaries geweest en die mocht je zelf voeren. Fruit. En dan te bedenken dat die beesten best eng kunnen zijn. Met hun klauwen/poten kunnen ze je keel doorsnijden enzo... Ja. Maar als je ze niets doet en als zij achter een traliehek zitten, prima! Vervolgens naar de krokodillenfarm, daar zitten kroko's die worden gefokt voor hun leer en vlees. Klinkt misschien heel cru, maar zo blijven de wilde kroko's in leven en worden die niet afgeschoten voor dit soort doeleinden. Die zijn namelijk drastisch in aantal gedaald. Als de eitjes boven een bepaalde temp zijn, worden het geloof ik mannetjes en daar beneden vrouwtjes. En ze willen graag mannetjes, want die groeien sneller. Daarna het park weer in gegaan om te zien hoe de kroko's daar te eten kregen. Ook weer heel gaaf om te zien. Ze vechten echt met elkaar om een stuk vlees enzo. Ze kunnen in principe een jaar zonder eten zonder gewicht te verliezen. En ze kunnen niet eten wanneer het koud is, omdat ze het dan niet kunnen verteren en dan gaat het rotten in hun lichaam. Ze zullen echter het eten dan ook niet aannemen. Daarna ben ik aan de vrouw van de souvenirshop gaan vragen hoelang Hartleys al een deels andere naam heeft, en zij vertelde mij dat dat sinds 5 jaar is en dat ze sinds die tijd ook op een andere plaats zitten, 500 m van het oude gebouw. Ik vond het wel ergens jammer, wilde eigenlijk gewoon zien waar Vanessa had gewerkt... 's Middags heb ik nog een slangenshow gezien met een rode giftige slang en een python en vervolgens was er de crocodile attack show. Ging er een man in het water staan waar een kroko in zat. En soms (leek het) ging het maar net goed. Hij riep ook vaak: Come on, come on. Dus ook weer spectaculair. Toen wilde ik eigenlijk het oude gebouw wel zien, maar ben helemaal verkeerd gelopen... Helaas. En om half 5 werd ik weer opgehaald. En gelukkig was de buschauffeur zo lief om er even langs te rijden! Dus ik heb het gezien, maar het is best wel vervallen en het staat ook alweer te koop. Terug in het hostel kwam ik een Zwitsers meisje tegen, Nicole, daar nog mee gekletst en toen naar bed, want de volgende dag ging ik naar Cape Tribulation. (Daintree National Park).
Ik zou dinsagochtend opgehaald worden door een busje, wat maar niet kwam opdagen... Op gegeven moment toch maar gebeld (Australie= No worries, dus...) en dat was maar goed ook, want ik stond niet op de lijst en was net op tijd met bellen.. We zijn uitgestapt bij de Daintree River voor een krokocruise, om wilde kroko's te spotten. Helaas was het high tide, en dan zijn ze graag in (en onder) het water. Maar we hebben er 1 gezien! En iedereen heeft ook nog een gele boomslang gezien, maar ik echt niet (ja daaar! Kijk dan, DAAR!, Waar?). Vervolgens nog een stukje door het regenwoud gelopen om daarna afgezet te worden bij de hostels. Ik ben nog 3 uur wezen wandelen, wilde o.a. Cape Trib graag van dichtbij zien. Het hostel was trouwens niet heel geweldig, je moest alles huren (potten, pannen, mes en vork, bord, beker...). Gestoord. Heb ik niet gedaan, want heb noodles gegeten en had campingbestek bij me. Daarna met 3 jongens uit de bus gepoold, gekletst en een kaartspel gespeeld, shithead. Geweldig spel.
Woensdag werd ik 's ochtends opgehaald om te gaan junglesurfen. Een soort tokkelen van boom naar boom door en boven het regenwoud. Erg gaaf, maar ook wel erg eng, want je moest jezelf echt de diepte in gooien (of rennen, of laten 'vallen'...). En als je bedenkt dat het hoogste punt 19 meter boven de grond was en ik niet zo'n held ben met dieptes, vond ik mezelf wel dapper. Nog wat leuke Japanners ontmoet (die Engels konden!) daar. 's Middags werden we weer opgehaald voor de rest van de tour. We zijn naar een uitkijkpunt geweest ergens, en ik hoorde toevallig gisteren dat je van daar uit het eiland kunt zien waarbij Steve Irwin is overleden... Vervolgens naar de Mossman Gorge, ook erg mooi om te zien en toen naar Port Douglas waar we wel 20 minuten hadden om even rond te hobbelen. Was echt wel een sneltreintour. Beetje jammer wel. En toen op naar Cairns. Daar kwam ik Nicole tegen, samen gegeten in de Rhinobar, nieuwe poging, had ik niet moeten doen... Terug in het hostel een zeer nodige was gedaan en nog lekker gekletst met Nicole.
Donderdag werd ik om 9 uur opgehaald om met de Skyrail naar Kuranda te gaan. De Skyrail is een soort skigondola die boven het regenwoud uittorent. (schijnt de langste te zijn van de wereld) Dus je ziet het allemaal van bovenaf, waar vaak nog nooit iemand heeft gelopen. Onderweg kan je 2 keer uitstappen, voor een wandeling door een stukje regenwoud met een gids en om een waterval te zien. In het regenwoud heb ik eindelijk een Stingertree gezien, al was het nog maar een klein plantje en een klein struikje. Die boom/ struik is niet grappig. Het werkt als een soort brandnetel, maar dan 1000 x erger. Je houdt 2 maanden lang de brandende jeukende pijn en de stingers blijven in je huid zitten en die krijg je er eigenlijk alleen uit met ducktape. En dan krijg je van die horrorverhalen te horen over een vrouw die een bushtoilet deed en dacht, o wat een mooie grote bladeren, die kan ik wel gebruiken (alleen de onder of bovenkant heeft stingers, dus ja dat verhaal kan echt waar zijn).... IEeeeeh. Maar goed, Stingertrees worden eigenlijk altijd weggehaald langs de looppaden, omdat ze echt gevaarlijk zijn. Maar deze waren nog erg klein en ver genoeg, dus de kans om ze te spotten. En de laatste stop van de Skyrail was dus Kuranda, dat ook een Aboriginal naam heeft die Platypus betekent. Grappig he. Je kon daar wat winkelen, rondkijken, lekker eten (heb ik gedaan!) etc. Ben nog naar de Candy Kitchen geweest en heb daar gezien hoe ze liquorice maken (soort drop, maar dan de zuurtjesvorm). Nog op de ouderwetse manier, erg leuk om te zien. Toen terug met de trein, de scenic Railway. Nog 3 watervallen gezien onderweg en weer gewoon mooi. En die avond heb ik met Sylvia geBBQt, weer op the Esplanade en daarna zijn we uitgeweest naar de Rhinobar. Het was ladiesnight, gratis toegang voor de dames en gratis champagne (oooo, wat smerig!). Was wel gezellig, maar we hebben het niet te laat gemaakt, omdat Syl de volgende dag zou vertrekken uit Cairns. Was wel jammer om afscheid van haar te moeten nemen, want het klikte gewoon echt. En wel grappig, zij studeert diergeneeskunde (daar hebben ze ook coschappen) en wilde ook even een timeout, heeft ook een vriend waarmee ze samenwoont, is allergisch voor katten (ja...) etc. We hadden gewoon echt de klik, ook in andere gespreksonderwerpen. Maar goed, ik heb haar Australische nummer en ga haar opzoeken op Facebook. (soort hyves).
Gisteren heb ik het lekker rustig aan gedaan, 2 uur dus geinternet en naar de dokter geweest, nog wat boodschapjes gedaan, zo een beetje. Eigenlijk een dag van niks... Heerlijk. 's Avonds mijn eigen prutje gekookt en daarna nog met Friso gesproken even. (heerlijK!) Toen met wat Japanners naar de nachtmarkt en vervolgens naar de jongens die ik in Cape Trib had ontmoet. Daar ben ik mee uitgeweest en het was gewoon erg gezellig. Dus ik heb me wel vermaakt.
Nou, dan ben ik nu wel weer ongeveer aan het einde gekomen van mijn megaverhaal.

Nog wat persoonlijke berichtjes:

@Es: Heb je al gekeken op WickedCampers.com? Ik net even, maar snap de site geloof ik niet helemaal... En wat gaaf dat je zo'n leuke dag hebt gehad in Duinrell!

@El: Ik heb je mail gelezen! Woehoe! Thnx! En gaaf dat je naar San Francisco mag! Wanneer????

@R&J: Thanx voor de extra fotoruimte, kan ik weer even voort! En ik ben wel erg benieuwd naar het tuinhuis dan en hoe de tuin is veranderd...

@Netty en Rob: Hoe was jullie vakantie? Begreep van Friso dat jullie nog een weekje weg waren.

@Mars: Supercool dat verhaal van je toelatingstest! Hoop dat het allemaal gaat lukken, zou zoooo gaaf zijn! Enne, ik heb iets gedaan met de telefoon van Sylvia, omdat ze gek werd van de piepjes van haar toetsen, en ik kreeg het in 1x voor elkaar (en ik kende het toestel niet). Dus dat was wel gaaf, vooral omdat 6 mensen het al geprobeerd hadden en het niet voor elkaar kregen. haha. Maar IK heb een goede leermeester ;).

@Minke: Hoe gaat het eigenlijk met jou, heb je al eens bericht van het CIZ?

@Bar: hoe was je verjaardag eigenlijk?? En nog gefeliciteerd!

Dikke kus voor iedereen!
Xmoi

  • 15 September 2007 - 07:32

    Joke:

    Lieve Irene, Dank voor je leesbare reisverslagen en de prachtige foto's, het moet de reis van je leven zijn. Maar: als je terug bent moet je volgens ons op VAKANTIE!!!Wij wachten op het tuinhuis, voorlopig staat het er nog niet. Dit weekend is ons aardig weer beloofd, wellicht het laatste mooie weekend?? Gieten uitnodigingsbrief voor de reunie (3 nov.) in het vat. Verder alles o.k. Fijn, dat de ontsteking in je oor over is en een goede reis gewenst naar Nieuw-Zeeland. Pas goed op jezelf, heel veel liefs van ons.

  • 15 September 2007 - 07:56

    Esther:

    Nog meer foto's!
    En je zult vast nog meer bijgetekende verkeersborden zien. Keep your eyes open ;).
    Dat junglesurfen klinkt (en ziet er) heel erg super uit! En ja, vast ook erg eng. Brrrr.

    Ik ga zometeen golfen op Naarderbos. Pro-Am, maar dan met alleen amateurs. En ik ben de 'pro' van mijn duo, want heb de laagste handicap van ons tweeën. Handig he. Maar ben wel de beste dame die mee doet ;).
    En dan vanavond door naar Bussloo voor een nachttoernooi PnP. Ben benieuwd!

    Knufseldekus!
    Esther

  • 15 September 2007 - 10:29

    Marlous:

    Ha enthousiaste reizigster. Ik wil wel over een paar jaar deze reis met jou opnieuw maken. net als Rome. Jij gidsen.
    Kus.
    M

  • 15 September 2007 - 10:52

    Liezj:

    Wiehieee Reen!!

    Jij jezelf naar beneden gestort vanaf 19 m hoogte...Ik kan het me bijna niet voorstellen! Maar vet gaaf dat je het gedaan hebt!

    4 oktober ga ik naar San Fransisco!! Dan zitten we dus allebei aan de andere kant van de wereld..Maar dan andersom.

    Vreeeeeeeeeemd, dat verhaal met die kroko's en eieren mannetjes-vrouwtjes-verhaal.Heb ik toevallig 3 dagen geleden ook gehoord..Hihihi

    En nog even goed nieuws: ik heb 1.2 gehaald! Goed he? :) Nu die anderen nog..dus wie weet!

    Ik vind het ook echt heel fijn om die foto's even te zien. Je ziet er goed uit meis!! :)

    Nou dikke kus!

    Van je zus


  • 15 September 2007 - 11:35

    Marina:

    jeetje wereldreizigster!! Wat maak je een hoop mee!! Goed hoor. De foto's zijn erg mooi. En die slangen had ik ook wel willen zien, gaaf hoor.
    Heel veel plezier nog en oh ja, lekker dat je weer mag vliegen!! Gelukkig maar.

    Groetjes uit het nu voor de verandering eens zonnige nederland :)

    Kus Marina

  • 16 September 2007 - 16:07

    Freezz:

    Ontzettend dikke gave lauwe poep! Heel cool om te ZIEN wat je allemaal doet. Nou vooral om JOU te zien eigenlijk :D
    (19m hoog...!? Kudos!!)
    KUS!

  • 16 September 2007 - 19:51

    Marije:

    Hallo Irene,

    Ik heb eindelijk ontdekt dat je berichtjes in mijn spam komen. Dus nu ben ik weer helemaal bij. Gisteren je foto gekregen, erg leuk! Hij staat op de kast en Milou wijst er elke keer naar. Dan zeggen we "dat is je tante Irene" zij zegt dan "Ja" en ze loopt weer weg. Herhaalt dit overigens wel tig keer.... Het kan natuurlijk zijn dat ze het beertje op je arm nu als Tante Irene ziet!!!!!

    Wat een geweldige reis heb je en wat doe je veel. Elke dag sta je wel weer klaar voor een busje (busje komt zo..... of niet!). Ook leuk dat wij mogen meegenieten.

    Ik heb een foto gemaakt waarbij Milou trots met je foto rondloopt maar ik weet even niet of ik hem hier op kan zetten. Ik wacht dus tot mijn technische kant klaar is met zijn bezigheden. Kan hij het misschien even doen.

    Veel plezier!!

    Marije

  • 17 September 2007 - 06:11

    Papa:

    Nou ja, komt dit verhaal in mijn SPAM box terecht; meestal vernietig ik dit meteen, gelukkig nu niet. Mooie foto's, mooie verhalen! Blijven genieten hoor! Liefs van je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 30624

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: