Uitnodiging 'Ik ben thuis' feestje 22 december - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu Uitnodiging 'Ik ben thuis' feestje 22 december - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Irene N - WaarBenJij.nu

Uitnodiging 'Ik ben thuis' feestje 22 december

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 December 2007 | Australië, Port Macquarie

Hai allemaal!
Nou, zoals jullie het kunnen lezen, ik geef een IK BEN THUIS feestje. Maar aangezien ik nog niet thuis ben, wordt dat pas op 22 december gehouden, als ik dus thuis ben (duhuh). Want zonder mij feesten... Neee.! Het is wel een 'speciaal' feestje, want het is Bring Your Own (BYO), typisch des Ozzies. Omdat ik al vrij veel geld heb uitgegeven hier... :D. Ik laat helemaal in het midden wat je mee moet nemen, denk aan een pak sap, een fles wijn, een zak chips, een stukje worst of kaas.... Bedenk wat leuks. Zodat je zelf de avond door komt :). En zowiezo, het is de bedoeling dat het allemaal gemixt wordt en dat de een dus ook een glaasje sap kan krijgen als hij dat niet mee heeft genomen (duhuh). Als het nu nog niet duidelijk is, vraag het me dan maar, maar ik denk dat ik het very clear heb opgeschreven... (toch?). En de tijd? Vanaf een uurtje of 2 (NIET EERDER!) tot wanneer het gezellig blijft. Maar waarschijnlijk vraag ik op een gegeven moment wel of jullie alsjeblieft kunnen vertrekken, zodat ik kan slapen. Wees welkom! Ook mensen die het leuk lijkt en die niet in mijn mailinglijst staan zijn welkom. En als je het niet zeker weet, dan vraag je het toch weer? ;)

Goed en dan nu nog 'even' mijn verhaaltje. We zitten nu inmiddels in Port Macquarie, in een internetcafe, videotheek. Ik was gebleven bij zaterdag vorige week, sjee, dan heb ik een hoop in te halen!
We hebben die ochtend over de markt geslenterd (niet zo boeiend) en zijn vervolgens nog even naar het oudste huis van Sydney wezen kijken, Cadmans cottage. Lief huisje. Vervolgens naar de Town Hall gelopen, waar we niet in mochten. Wat we ervan hebben gezien was wel errug mooi en de moeite waard om voor terug te gaan naar Sydney. Vervolgens naar de Oz tower, de uitkijktoren over Sydney. Mooi uitzicht. We konden vrij veel zien en hebben nog vliegtuigen zien landen en stijgen. In het gebouw van de Oz tower konden we ook nog gratis de Oz trek in, een soort Star wars attractie (Euro Disney) met bewegende stoelen en filmpje. Wel leuk. Niet superspectaculair, maar wel leuk. Toen nog even naar Bondi Beach, omdat je toch gezegd moet hebben dat je daar bent geweest. Maar het weer was niet zo, dus de bikini bleef in de tas... Jammer, maar Bondi was eerlijk gezegd niet zoveel aan. Per had ons al gewaarschuwd, dat Manly veel leuker was. Maar ja... En jahoor, hij heeft gelijk gekregen! Toen weer even terug naar het hostel, en 's avonds met Lars, iemand die Es nog kent van haar Oz periode 3 jaar geleden, uit eten geweest. En een vriendin van hem. Was gezellig en we hebben lekker (en goedkoop) gegeten. Ik ben voor mijn oude vertrouwde zalm gegaan, mjummie. En vervolgens hebben we een Cold Rock, een heeeeeeeerlijk ijsje, gegeten en daarna zijn we in Darling Harbour nog wat gaan drinken. Inmiddels was het al vrij laat en aangezien we onze tassen nog niet hadden ingepakt, zijn we toen maar naar het hostel gegaan. Was het inmiddels 1 uur.... Geslapen, volgende ochtend tas ingepakt en nog even naar een andere markt gegaan, soort Beverwijk in het klein. Wel grappig. Nieuwe tas gekocht (Mars, mijn Nokia tas was helemaal vergaan... :() en oude weggegooid en nieuwe riem gekocht en oude weggegooid. jaja.... Toen nog even wat gedronken met Per, die ons ook nog even naar de bushalte heeft vergezeld. Was wel even gezellig. En toen was het tijd voor het begin van het laatste deel van mijn reis! Afscheid genomen en de bus in richting Newcastle om half 2! Daar waren we om kwart voor 5 ofzo, opgehaald door iemand van het hostel. Erg gezellig hostel, lekker knussig. Niet veel gedaan die dag.... Wel zijn we nog even uiteten gegaan bij de Indiaan. (indiaas??) Lekkere curry en mangokip (maar niet zo lekker als die van Freezz).
Maandag 3 december, daar ben ik inmiddels met mijn verhaal, zijn we 's ochtends naar het strand geweest, naar Bar Beach. Heerlijk weer en ben flink verbrand op de randjes van mijn rug en kont en bikinibroekje. (voel het nu nog). Maar goed. Es heeft nog gezwommen, maar de golven waren vrij hoog dus ik durfde het niet zo goed aan met mn oor. Jammer. Vervolgens naar de Universiteit van Newcastle gegaan, waar Es 3 jaar geleden dus een half jaar heeft gestudeerd. Het was zomervakantie, dus veel was er niet te beleven, maar het was wel even leuk om t zien waar ze zoal heeft rondgehuppeld! Zowiezo was het wel grappig, alles wat we in Newcastle zagen heeee, als je hier ingaat dan kom je daar en daar, en daar ben ik ook geweest!. Grappig. En net op het moment dat we op het punt stonden om weg te gaan, richting hostel, begon het me toch een partij te hozen.... Het was al voorspeld, dus het kwam niet uit de lucht vallen (of toch wel...), storm, bliksem, onweer, thunderstorm dus. Maar goed, we hadden allebei ons boek nog bij ons, zijn weer snel naar binnen gelopen en hebben gewacht tot de bui over was gedreven. Denk dat dat een half uur drie kwartier geduurd heeft. Toen was het droog. Terug naar het hostel, boodschappen gedaan, pasta gekookt met lekkere saus. Verder niet veel gedaan, de lucht begon ook weer lekker te betrekken.
Dinsdag hebben we lekker uitgeslapen, ik tenminste... Es heeft me om 10 uur wakker gemaakt. Lekker ontbeten, en op naar het Blackbutt Reserve. Daar kon je koala's zien en rainbowlorikeets (vogels!) en meer. Maar niet zo heel veel meer, omdat een half jaar geleden, tijdens een grote storm, een flink deel is weggevaagd... Dus de helft zag er een beetje verruineerd uit... Jammer. Vervolgens terug aar het hostel waar we met het busje naar Mereweather Beach gingen, waar Es met nog wat mensen ging leren surfen. Heel erg gaaf! Ook om te zien vanaf het strand voor mij dan. En ik kon de leueke foto's maken he :). Es vond het super om te doen, maar was wel bont en blauw daarna. En opeens, opeens begon de lucht heeeeel erg snel te betrekken en zeiden de surfinstructeurs dat ze snel het water uit moesten. Geen zin in bliksem inslag. En niet lang daarna begon het weer lekker te bliksemen. Dus op naar de 'pub' (lees bowlingclub). Kregen we wat te drinken, hebben we wat gepoold en werden we weer opgehaald door het hostelbusje. Weer lekker pasta gegeten (wat over was van de dag ervoor) en na het eten zijn we lekker weer een Cold Rock (ja alweer) gaan halen. Ik weet het, heel slecht, maar ook heel lekker en ook niet te verkrijgen in Nederland... Dus nu moeten we het ervan nemen... hahah. Weer op tijd naar bed, de volgende dag moesten we namelijk redelijk vroeg (7 uur) op. We gingen naar Port Stephens, voor ee DOLFIJNWATCH cruise. Jaaa, jullie mogen het weten, het GING DOOR! En we hebben dolfijnen gezien. Lang niet zo dichtbij als in Monkey Mia, maar toch. Geweldig. Toen op met de bus naar Anna Bay, waar we hebben gesandboard (ik ook ja). Geweldig, maar 1 nadeel, het zand zit werkelijk OVERAL! Maar goed, niet teveel over nadenken, gewoon weer naar boven klauteren, wat leuke filmpjes en foto's maken en dan is het wel weer genoeg geweest. Lekker onder een koude douche gestaan bij het strand, het zand wegspoelen voor zover dat ging. Blij dat we onze bikini aan hadden dus. Vervolgens weer naar het hostel, waar Skye, een meisje dat Es kent van 3 jaar geleden, ons op kwam halen om te gaan eten. Thais dit keer (maar lang niet zo lekker als Krung Thep!). Was gezellig en daarna zijn we nog even haar huisje gaan bewonderen en hebben we Sinterklaas gevierd met de chocoladeletters die Es nog over had. Toen op naar de pub waar een bandjescompetitie was. Het was alleen *piep*herrie, dus dat hadden we vrij snel gezien, nog wel even buiten gezeten, maar toch ook wel weer redelijk snel richting hostel! En dan komen we bij vanochtend! Tijd om te vertrekken naar Port Macquarie! Skye bracht ons naar de bushalte, heel erg lief. Zowiezo was ze een heel lieve meid, met Nederlandse grootouders (de Ruyter...) en wil ze naar NL verhuizen!. Bus in, om 4 uur later weer uit te stappen. Weer opgehaald bij de bushalte daar (stromende regen...) en op naar Ozzie Pozzie, het hostel. Ja, zo heet het echt. Zo, waar slaap jij vanavond? Ja, euh, in de Ozzie Pozzie... hahaha. De was gedaan, kaarten geschreven, boek gelezen... Kortom, allemaal dingen gedaan waar we de laatste tijd niet aan waren toegekomen. We zouden eigenlijk naar een nature park, maar dat hebben we maar even uitgesteld tot morgen. Het weer klaarde trouwens wel vrij snel weer op... Het was pizzaavond vanavond, voor 6 dollar een grote (nouja) pizza. Dus hebben we dat gedaan en nu zitten we dus in de videotheekinternetcafedingesiets. Dealtje gemaakt, want het internet was hier veel te duur. Zo even boodschappen doen, heerlijk als de supermarkt tot 12 uur 's nachts open is, of 24 uur... En dan weer lekker slapen, tis hier wel weer een gat! Morgen naar het Nature Park, misschien nog even naar het strand en smiddags naar het Koala Hospitaal. En dan morgenavond op naar Coffs Harbour!

Nog een laatste dingetje, ik had net in mijn mail (eigenlijk gisteren, 5 december, al) zo'n lieve mail met een gedicht in mijn mailbox..! Van Sinterklaas, echt waar! Werd ik helemaal warm van, dus lieve MFAS vriendjes en vriendinnetjes, THANX!

Dikke kus
Irene

  • 06 December 2007 - 11:04

    Esthertje:

    En ik heb een eigen website, voor als jullie het leuk vinden om daar ook eens op te kijken: www.esthertje.nl
    Kus, Esther

  • 06 December 2007 - 11:11

    Liezj:

    Oowowoowww.. :D

    Wat en verhalen weer meissie!! :D
    En ik ben de 1e die reageert.. En daar doe ik het eventjes voor, want ik heb je net al een mail gestuurd :D

    ha!

    Kus!

    Eliezj

  • 06 December 2007 - 11:11

    Eliezj:

    En ik kom op je feessie hoor!:D

  • 06 December 2007 - 11:17

    L!nd@:

    Hai!!

    Ik heb nog snel even bijgelezen, liep een paar verhaaltjes achter. Maar het is weer allemaal leuk wat je meemaakt zeg. Nou zoals je weet kan ik er niet bijzijn 22 dec, helaas. Maar ga je snel zien in januari!!
    Afgelopen maandag mn praatje gehouden van mn scriptie, ging best goed. Nu moet ik nog wel wéér het 1 en ander verandere maarja...
    geniet er nog even van!!!
    liefs linda

  • 06 December 2007 - 11:30

    Freezz:

    mag ik ook komen?

    Nog maar 2 weken.... IK KAN NIET WACHTEN!!!!!

  • 06 December 2007 - 12:02

    Marlous :

    En ik kom ook de 22e. Ik ga er van genieten als je straks weer terug bent. Ik heb het gevoel dat jullie evenveel water zien als wij hier. Alleen hebben wij geen zon tussendoor.
    heb je mijn mail gekregen?
    Kus
    M

  • 06 December 2007 - 13:50

    Minke:

    ik zit in nieuw unicum. 2 weken proeflogeren. echt een resort daar. gaaf.
    heb je de gmail nog gelezen? daar heb ik een verslag gedaan van ons' (peter en ik) vieren dat we 5 jaar samen waren.

  • 06 December 2007 - 16:19

    Rein:

    Hoi wereldreiziger! Het lijkt er op dat het tussen de buien door daar af en toe droog is. Lijkt me best eng met die snel opkomende buien daar aan het strand. Las recent hier in de krant dat er in Sydney een warehouse was geplunderd en 16 ton ham en bacon was gestolen. Op de muur: Bedankt en prettige feestdagen. Je bent toch niet bezig ook een afscheidsfeestje te organiseren daar? Hoop dat je nog een paar mooie en fijne dagen daar samen hebt. Geniet ervan! Liefs van ons/ Rein

  • 06 December 2007 - 18:34

    Marguerite:

    Natuurlijk komen we even langs de 22ste.Goed idee een BYO feestje.

    Liefs, Marguerite en Arthur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik wil graag mijn reisdagboeksite gebruiken om iedereen die geinteresseerd is, op de hoogte te houden van mijn reis naar Australie eind augustus. De voorbereidingen, de belevenissen daar en uiteraard mijn terugkomst eind december.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 30614

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: